Jeśli z jakiegokolwiek powodu nigdy nie wybralibyście SUVa czy crossovera, to kombi wydaje się najlepszą alternatywą pod kątem praktyczności. Zwłaszcza w Europie, gdzie w kwestii kombi jesteśmy znacznie bardziej rozpieszczani od takich Amerykanów, co potwierdza premiera modelu Peugeot 308 SW 2022. Na rynek wjedzie on jednak dopiero na początku 2022 roku.
Nowy Peugeot 308 SW 2022 już oficjalnie. Co oferuje?
Peugeot 308 SW 2022, to stosownie przerobiony na wersję z „długim dachem” hatchback. Jak to zwykle bywa, charakteryzuje się on okazalszą praktycznością głównie pod kątem transportu. Przejście na nowe nadwozie zapewniło temu modelowi skok z 412 litrów pojemności ładunkowej do 608 litrów przy rozłożonych siedzeniach. Złożenie standardowej tylnej kanapy dzielonej w proporcjach 40:20:40 zwiększa objętość do 1634 litrów i umożliwia załadunek przedmiotu dłuższego niż 1,85 metra.
Czytaj też: Spójrzcie na nowe logo Peugeota
W porównaniu do poprzedniego wydania, Peugeot 308 SW jest teraz o sześć centymetrów dłuższy i obniżony o 20 milimetrów. Szerokość przedniej i tylnej osi została przeniesiona, a przednia szyba doczekała się bardziej obłego wyglądu, nadającego temu kombi bardziej elegancki sznyt.
W porównaniu ze zwykłym hatchbackiem SW ma też wydłużony tylny zwis o 21 cm. W bagażniku z elektroniczną klapą znalazło się z kolei gniazdko 12 V, dwie siatki, haczyki na torby i oświetlenie LED. Na tyle nowego Peugeot 308 SW 2022 rzucają się w oczy fałszywe końcówki wydechu, co nieco szkodzi modelowi wizualnie.
Czytaj też: eC01 Crossover nowym elektrycznym rowerem Peugeota
Z samego wyglądu Peugeot 308 SW 2022 jest jednym z najlepiej, a przynajmniej najbardziej nowocześnie, prezentujących się obecnie kombi. Podkreśla to jego poziom wyposażenia, obejmujący reflektory Matrix LED w wersji high-end wraz z tylnymi światłami w pełni LED, podwójne 10-calowe ekrany wewnątrz oraz opcje hybrydowego układu napędowego typu plug-in.
Co napędza Peugeota 308 SW 2022?
Nowy Peugeot 308 SW 2022 bazuje na platformie EMP2 i ma do wyboru dwa hybrydowe układy napędowe typu plug-in z 81-kilowatowym silnikiem elektrycznym, 12,4 kWh akumulatorem i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Grający w tych układach główną rolę silnik benzynowy wytwarza 150 lub 180 KM. Przekłada się to na łączną moc odpowiednio 180 i 225 KM. Akumulator wystarczy na około 60 kilometrów wedle cyklu WLTP.
Czytaj też: Oto Peugeot 308 drugiej generacji. Nowości służą temu rywalowi VW Golfa
Nie zabrakło też opcji czysto spalinowych. Te obejmują tradycyjny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem o mocy 110 lub 130 KM. Ten jest połączony do standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej ośmiobiegowej automatycznej w przypadku mocniejszej konfiguracji. Znajdzie się też opcja wyboru 1,5-litrowego silnika wysokoprężnego o mocy 130 KM i takim samym wyborze skrzyni biegów.