Obecny rok nie jest łatwy dla producentów sprzętu wszelakiej maści, a nawet samochodów. Jednak pomimo przeciwności losu Tesla zdawała nie robić sobie niczego z niską podażą, która dręczyła cały świat. Dziś ujawniła swój sekret.
Jak Tesla przetrwała problemy z dostawami półprzewodników?
Warto przypomnieć, że w pierwszej połowie tego roku wielu producentów samochodów zostało zmuszonych do spowolnienia lub nawet zaprzestania produkcji z powodu braku układów półprzewodnikowych, które nawet w świecie motoryzacji są powszechnie i licznie stosowane.
Czytaj też: Wielka Brytania chce ograniczyć prędkość na autostradzie w walce ze smogiem
Kryzys półprzewodników rzucił tak naprawdę cały przemysł motoryzacyjny na kolana… ale nie Teslę, choć powinien i to z przytupem, jako że elektryczne Modele potrzebują całej masy komponentów tego typu. Jednak firma tylko na przełomie lutego i marca tego roku ogłosiła stosunkowo krótką przerwę w produkcji Modelu 3 w fabryce Fremont w północnej Kalifornii przez „brak części”. Jakich? Nie wiadomo, ale najpewniej nie tych, których brakowało firmom na całym świecie.
Czytaj też: Oto Brabus 800, czyli niesamowicie podkręcone coupe Mercedes GLE 63 S
Tesla rozwiązała jednak problem dosyć sprytnie, co ujawniono dopiero w ogłoszeniu na temat aktualizacji zarobków firmy w drugim kwartale bieżącego roku. Tam możemy przeczytać, że powodem tego, dlaczego Tesla nie musiała przerywać produkcji, a nawet ją zwiększyła w takich czasach, jest „niezrównana zdolność do szybkiego reagowania i złagodzenia zakłóceń w produkcji”.
Czytaj też: Chętni na klasyczne Porsche 928 z Ryzykownego Interesu z Tomem Cruise?
W praktyce oznacza to tyle, że Tesla po prostu przestawiła się z wykorzystywania półprzewodnikowych układów na sięganie po mikrokontrolery, aby uniknąć wielu niedoborów mających wpływ na branżę. Dzięki temu ruchowi firma była w stanie dalej rozwijać swoją produkcję, pomimo problemów podażowych w II kwartale.
Nasze zespoły inżynierów elektrycznych oraz inżynierów oprogramowania układowego ciężko pracują nad projektowaniem, rozwojem i walidacją 19 nowych wariantów sterowników w odpowiedzi na bieżące niedobory półprzewodników.
– pisze Tesla.