Poznaliśmy właśnie nową strategię podlegającego pod Grupę Volkswagena Audi o nazwie Vorsprung 2030, co w języku niemieckim odwołuje się przede wszystkim do przewagi, jaką firma chce uzyskać nad innymi rywalami do 2030 roku. Jak jednak dokładnie prezentują się plany Audi?
Audi ciągle pielęgnuje dawne motto, a strategia Vorsprung 2030 wnosi to podejście na nowy poziom
Głównym celem Vorsprung 2030 jest przyspieszenie dążenia do elektryfikacji samochodów Audi samochodów, ciągle w ramach 50-letniego motywu „Vorsprung durch Technik”, czyli „postęp poprzez technologię”. Postęp Audi zdecydowanie już zaliczyło, co potwierdza wiele w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli w ofercie firmy, ale to oczywiście dopiero początek.
Czytaj też: Premiera Opel Rocks-e zapewniła światu pierwszego SUM-a. Czym jest ten prosty BEV?
Teraz ten niemiecki producent samochodów ogłosił bardziej przyspieszoną strategię elektryfikacji, o której opowiedział sporo dyrektor generalny, Markus Duesmann:
Vorsprung durch Technik pozostaje konieczne, ponieważ wiele z głównych problemów świata, takich jak emisje dwutlenku węgla i globalne ocieplenie, możemy rozwiązać tylko dzięki zastosowaniu ekologicznych technologii. Postrzegamy siebie jako firmę gwarantującą swobodę i indywidualną mobilność naszych klientów. Nie opracowujemy technologii po prostu dla niej samej.
Dlatego też na podstawie wyciągniętych z badań, w których zaangażowano około 500 specjalistów Audi z USA i Chin oraz analizie ponad 600 trendów na rynku, Audi postanowiło skupić się zrównoważonym rozwoju działalności we wszystkich aspektach produkcji. Ponadto firma wyznaczyła, że od 2033 roku przestanie produkować całkowicie spalinowe samochody, z którymi jakiekolwiek powiązania będzie miała wyłącznie poprzez serwis i gwarancję.
Czytaj też: Silniki Mercedesa pod nożem. Winę ponosi norma Euro 7
Przez następne lata będzie jednak już powoli i stopniowo je wycofywać, a nowoczesny sznyt nowym modelom zapewni poprzez rozwój swojego ekosystemu, obejmującego autonomiczne tryby i aktualizacje OTA.