Znany doskonale w Polsce sklep X-Kom pochwalił się wyjątkową maszyną, która przyjechała prosto z Holandii. Mowa o maszynie CVP Everest, dzięki której pakowanie zamówień w X-Kom weszło na nowy poziom zarówno pod kątem logistycznym, jak i dbania o środowisko.
Taniej, szybciej, efektywniej, czyli pakowanie zamówień w X-Kom z wykorzystaniem CVP Everest
Zwykle zamówienia z sieci są pakowane w kartonowe pudła z piankowymi lub plastikowymi wypełniaczami wolnych przestrzeni, dbającymi o to, aby zakup dotarł do nas w całości. Często stosuje się w tym celu również papier z recyklingu czy kartonowe „wiórki”, ale tak czy tak w znacznym stopniu odbija się to na naszym środowisku. X-Kom postanowił to zmienić i sięgając po CVP Everest nie tylko oszczędza tekturę, ale też porzuca wymóg stosowania dodatkowego wypełnienia.
Czytaj też: Powstały elastyczne ogniwa akumulatorowe na wzór wężowych łusek
CVP Everest to nie jakaś tam maszynka do pakowania, a wielka automatyczna maszyneria z taśmami i robotycznymi ramionami, w której kluczową rolę odgrywa skaner 3D. Ten zapewnia systemowi dokładne informacje na temat przesyłki, na podstawie których najpierw maszyna docina arkusz kartonu, a następnie automatycznie zgina go tak, aby idealnie pasował do zamówionego towaru i to bez względu na liczbę elementów składowych zamówienia.
Czytaj też: Chiny robią kolejny krok w ograniczaniu dostępu dzieci do gier
Wykorzystanie tej maszyny przez X-Kom ma zredukować zużycie tektury do 30 procent i pozwolić na przyspieszenie procesu pakowania, jako że CVP Everest obsługuje do nawet 1100 paczek w ciągu godziny. To zarówno oszczędność na poziomie budżetu, jak i emisji, bo lepiej zapakowane zamówienia, są równoznaczne z tym, że odbierający je kurierzy będą w stanie zmieścić ich więcej w swoich furgonetkach.
To [oszczedność spowodowana CVP Everest] przekłada się na kilka hektarów ochronionego lasu. A pamiętajmy, że jedno drzewo pochłania nawet 7 kilogramów dwutlenku węgla rocznie. To oznacza, że x-kom przyczyni się do redukcji ponad 30 ton CO2 w ciągu roku
– powiedział Kamil Szwarbuła – rzecznik prasowy x-komu
Czytaj też: Na tych telefonach wkrótce przestaną działać usługi Google
CVP Everest będzie odpowiadać za pakowanie 85% zamówień, podczas gdy pozostałe 15% (10% sprowadza się do kart SD czy pendrive’ów, a 5% sprzętów wielkogabarytowych) nadal będą przygotowywać pracownicy.