Od kilku lat trwa rozwój automatycznych statków do transportu ludzi i towarów w postaci Roboat. Te rozwijają się z roku na rok i właśnie doczekaliśmy się ich finalnej wersji, bo dwa automatyczne Roboat III trafiły już do kanałów w Amsterdamie i teraz odpowiadający za nie MIT kieruje wzrok ku publicznym testom.
Statki Roboat III w kanałach Amsterdamu
Od początku pomysł wypełnienia amsterdamskich kanałów pływającymi „platformami” Roboat obejmuje usprawnienie zarówno transportu materiałów, jak i ludzi. Jako istne „drugie drogi miasta”, kanały Amsterdamu mogą zyskać zupełnie nowy charakter, jeśli ten projekt wypali i kto wie? Może za kilka lat będą funkcjonować na nich dziesiątki, a być może nawet i setki Roboat III i to 24/7 pod wodzą operatorów, którzy w jednym momencie są w stanie monitorować do 50 jednostek.
Czytaj też: Na tanie karty poczekamy dłużej. Wielka zmiana Ethereum przesunięta
Napędzany elektrycznymi silnikami Roboat III ma cztery metry długości, może przewozić do pięciu pasażerów i jest sterowany przez technologię nawigacyjną, której dane na bieżąco zapewnia podsystem z LiDAR, GPS i kamerami optycznymi, budujący 360-stopniowy obraz otoczenia.
Czytaj też: Elektryczny samolot zasilany wodorem w planach Alaska Air i ZeroAvia
Roboat III ma modułowy kadłub, który umożliwia wymianę górnych pokładów w zależności od wykonywanej pracy. Równie dobrze może więc służyć, jako most z innymi okolicznymi Roboat III albo po prostu platforma transportowa.