Historia Marvel’s Avengers jest przedziwna. Gra nie odniosła sukcesu jakiego się spodziewano, a twórcy zamiast naprawić tytuł, wolą bawić się w denerwowanie graczy. A może to wydawca miesza?
Co się dzieje z Marvel’s Avengers?
Marvel’s Avengers to historia pełna porażek i wpadek. Tytuł miał być megahitem na miarę największych tytułów na rynku. Pierwsi gracze zaczęli jednak już kręcić nosem, gdy odkryto, że będzie to gra sieciowa. Potem przyszły pokazy produkcji, gdzie bohaterowie, w opinii wielu graczy, wyglądali fatalnie i choć twórcy zarzekali się, że nie zmienią ich wyglądu… tak potem go zmienili.
Czytaj też: GTA San Andreas VR – co wiemy o tej wersji gry?
Gra miała swoją premierę, zebrała mieszane recenzje i zaczął się szybko odpływ graczy, którzy nie mieli co robić. Powolny proces aktualizacji również i mnie zniechęcił do tytułu, a gdy wyszedł pierwszy dodatek z nową bohaterką, to szybko zrozumiałem, że nie chce mi się już przypominać „jak w to się grało” i wolę zająć się innymi grami. Dziś w Marvel’s Avengers na PC gra jednocześnie około 700 osób dziennie, którzy musieli czekać rok na DLC z Czarną Panterą, a już nawet nie wspominam o graczach PlayStation, którzy mieli ekskluzywnie dla tej konsoli otrzymać Spider-Mana. Tego bohatera dalej nie ma.
Mikrotransakcje w Marvel’s Avengers
Jedną z rzeczy, które deweloperzy ogłaszali przed premierą gry było to, że w produkcji nie znajdą się żadne mikropłatności, które będziemy rozumieli jako „pay-to-win”. Mowa tutaj o przedmiotach, które dają nam przewagę nad innymi, za to, że płacimy.
Czytaj też: Dlaczego Battlefield 2042 nie działa w 120Hz i się tnie?
Do dziś nie mamy potwierdzenia na temat tego, że projekt gry się zwrócił, więc wydawca zdawał się szukać sposobów na dodatkowe wpływy. W jaki sposobów? Łamiąc obietnicę twórców. W grze na jakiś czas pojawiły się mikropłatności pay-to-win, co tylko rozwścieczyło pozostałych graczy.
Po miesiącu istnienie tychże płatności – zostają one usunięte. Wydawca milczał przez ten cały czas, nie komentując sprawy, a teraz tłumaczy się tym, że nie widziano w tych płatnościach czegoś, co daje przewagę nad innymi, ponieważ wprost nie oferowały one dodatkowej mocy dla bohaterów. Wprost może i nie, ale chyba wszyscy zgodzimy się, że zwiększone mnożniki punktów doświadczenia ostatecznie prowadzą do różnic pomiędzy graczami?