Najnowszy raport CNET zrelacjonował ostatnią prezentację brazylijskiej firmy lotniczej Embraer, która obejmowała pasażerskie samoloty Energia. Nie jest to konkretny model, a cała rodzina, składająca się łącznie z czterech samolotów koncepcyjnych. Ich opracowanie ma na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla oraz zapewnienie pomocy przemysłowi lotniczemu w osiągnięciu celi klimatycznych.
Embraer pokazał pasażerskie samoloty Energia, którymi ma zmniejszyć emisje przemysłu lotniczego
W rodzinie Energia znalazł się samolot w pełni elektryczny, dwa samoloty napędzane wodorem i hybrydowy wariant w myśl transportu podmiastowego. Ten ostatni będzie dziewięciomiejscowym pojazdem z hybrydowo-elektrycznym układem napędowym, który pozwoli zmniejszyć emisje nawet o 90% wedle firmy.
Czytaj też: Elektryczny samolot zasilany wodorem w planach Alaska Air i ZeroAvia
Dziewięć miejsc zapewni też w pełni bezemisyjny wariant Energia Electric, ale ten wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe (Energia H2 Fuel Cell) zagwarantuje już miejsce dla łącznie 19 pasażerów. Najbardziej imponującym jest zdecydowanie największy odrzutowiec Energia H2 Gas Turbine z miejscem dla 35-50 pasażerów, którego napędzają również dwie turbiny zasilane bezpośrednio z wodoru lub biopaliwa.
Czytaj też: Pasażerski samolot odrzutowy HondaJet 2600 zwiastuje nową erę transportu powietrznego
Brazylijska firma wyjawiła również, że od 2030 roku będzie dążyć do zmniejszenia własnej emisji dwutlenku węgla o 50%, aby pomóc całemu przemysłowi lotniczemu zmniejszyć jego wpływ na środowisko. Ewidentnie wykorzysta do tego cztery nowe koncepcje, które wejdą do służby w latach 30. XX wieku, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem wraz z nadchodzącymi testami w locie.