Jeśli urządzenie premium, to od Apple. Tak pokazuje najnowszy raport, wedle którego, iPhone’y cieszą się największą popularnością wśród osób, które chcą kupić urządzenia najwyższej jakości.
Jak wynika z raportu Counterpoint Research, Apple przoduje w sprzedaży smartfonów premium
Smartfony z najwyższej półki odznaczają się najlepszymi specyfikacjami, ale i najwyższymi cenami. Oczywiście nie zawsze wysoka cena idzie w parze z jakością i właściwie nowy raport nie tym się zajmuje. Counterpoint Research przedstawiając swój raport przyjęło, tak jak to powszechnie się uważa, że smartfon premium to ten, który kosztuje ponad 400 dolarów, co obejmuje też sporo śreniopółkowych modeli. Tutaj jednak warto wspomnieć, że rok do roku udział sprzedaży modeli kosztujących 400-599$ spadł o 32%, zaś tych kosztujących ponad 1000$ wzrósł i to aż o 164% (z 9% do 27%).
Te jednak nie znalazły się na szczycie zestawienia, bo na nim przoduje iPhone 13, który jednocześnie jest najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie. Na kolejnych miejscach znalazł się iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro i iPhone 12, a dopiero za nim Samsung Galaxy S22 Ultra.
Jeśli chodzi o całkowity wynik Apple, to firma wzmocniła jeszcze mocniej swój udział w rynku smartfonów premium z 57% (1Q2021) do 62% w pierwszym kwartale tego roku. Zapewniła im to świetna seria iPhone 13, która z miejsca stała się hitem sprzedażowym. Swoją pozycję wzmocniło też Oppo, Xiaomi i vivo, zaś Huawei, który w analogicznym okresie w ubiegłym roku miał 9% udziału w rynku smartfonów premium (zajmował 3 miejsce) stracił na znaczeniu i teraz ma zaledwie 3% udziałów w rynku.