Deweloperzy Overwatch 2 wyjaśnili w jaki sposób tworzone są mityczne skórki w grze. Proces przybliżono na podstawie tworzenia nowej skórki Zeus dla Królowej Junkertown.
Efekty wizualne skórek w Overwatch 2
„Największa różnica między skórkami mitycznymi a legendarnymi to ulepszone efekty wizualne i opcje modyfikacji”, wyjaśnia Greg Knowlton, starszy grafik efektów wizualnych. „Wplatamy efekty wizualne w całej skórce mitycznej, aby zaznaczyć ich odrębność”.
Budujemy nasze pomysły wokół bohaterów i zastanawiamy się, jak pasują do motywów sezonu. „Zestaw zdolności Królowej Junkertown opiera się na magnetyzmie jej rękawicy”, kontynuuje Knowlton. „Ma naładowaną, elektryczną estetykę, więc postawiliśmy na postać Zeusa. Błyskawica jest bardzo rock and rollowa, podobnie jak sama Królowa. Idealnie więc pasowała do mitycznej postaci Zeusa”.
Czytaj też: Jakość Dead Space Remake na PS5 potwierdza zdolności twórców
W całym jej zestawie zobaczycie smugi błyskawic, na przykład błysk z lufy Samopału pulsuje elektrycznością, gdy strzela. „Kiedy Królowa Junkertown ciska Gracie, widzicie, jak błyskawica uderza prosto w przeciwnika”, mówi Knowlton.
„Jej superzdolność została przekształcony w wielką, wściekłą burzę metalu i elektryczności. Efekty wizualne sprawiają wrażenie, jakby uderzała o wiele mocniej, ponieważ nie tylko strzela błyskawicami, ale też widać je na magnetycznej rękawicy.
Tworzenie tych pomysłów i wprowadzanie ich do gry to wieloaspektowy proces, w który zaangażowanych jest wiele osób z zespołu Overwatch, i który wymaga wielu przemyśleń – jak można posunąć sztukę do granic możliwości, stawiając jednocześnie na pierwszym miejscu rozgrywkę? Jak zachować tożsamość bohatera? Jak sprawić, by nikt nie zyskał przewagi nad rywalami, grając tą postacią?
Optymalizacja skórek Overwatch 2
Za każdym razem, gdy dodawana jest nowa zawartość do Overwatch 2, brane są pod uwagę wymagania dotyczące pamięci, które są potrzebne do uruchomienia gry na różnych platformach. Tytuł nie działa płynnie, jeśli używa zbyt dużo pamięci. „Ciągle wprowadzamy innowacje podczas tworzenia nowych tekstur dla efektów wizualnych, ponieważ nie chcemy nadwyrężać pamięci i zawsze stawiamy na pierwszym miejscu płynność rozgrywki”, mówi Knowlton.
Czytaj też: The Callisto Protocol sprzedaje się o kilka milionów sztuk za słabo
„Wolimy trzymać się z dala od proceduralnie generowanych tekstur w grze, więc prawie wszystkie nasze tekstury są ręcznie malowane. Najlepszym przykładem jest błyskawica, która uderza w cel Gracie. Sama błyskawica została namalowana ręcznie, a dopiero potem dodajemy efekty cieniowania”.
Innym aspektem optymalizacji rozgrywki poprzez efekty specjalne są elementy projektowe, które nadają bohaterowi jego własną tożsamość – zarówno w fabule, jak i w rozgrywce. „Nasz zespół stawia nacisk na to, aby skórki mityczne nie dawały przewagi nad rywalami”, mówi Knowlton. „Sojusznicy zobaczą wszystkie zaktualizowane efekty wizualne skórki, a wrogowie nie będą musieli ponownie uczyć się estetyki wizualnej, aby grać przeciwko bohaterce w tej skórce”.