Reklama
aplikuj.pl

Jak przyciągnąć uwagę odbiorców reklamą outdoorową?

reklama outdoorowa

Stworzenie skutecznej reklamy outdoorowej (OOH), która przyciąga uwagę i wzbudza emocje, wymaga uwzględnienia szeregu różnych czynników. Co ma szczególne znaczenie w tym procesie? Jakie działania pomogą zainteresować odbiorcę? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na powyższe pytania i dowiesz się, co pomoże Ci stworzyć reklamę, która będzie przykuwać uwagę nawet osób, które spojrzą na nią tylko przelotnie.

Strategiczne projektowanie i implementacja kampanii reklamowej zewnętrznej (OOH)

Podstawą udanego projektu jest dokładna analiza kontekstu, w jakim dana reklama OOH będzie eksponowana. Konieczne jest określenie lokalizacji oraz grupy docelowej – jej preferencji i zachowań. Taka analiza umożliwia trafniejsze zdefiniowanie potrzeb i oczekiwań odbiorców, a co za tym idzie, celniejsze dobranie treści i formy przekazu. Proces projektowania reklamy outdoorowej powinien więc być oparty na wiedzy, a nie na przeczuciach albo samych tylko działaniach konkurencji. Jej skuteczność będzie natomiast zależeć od kreatywności i oryginalności oraz dobrania właściwej lokalizacji.

Kreatywna i oryginalna reklama zewnętrzna i ambientowa

Przestrzeń miejska jest pełna różnego rodzaju banerów, plakatów, billboardów i innych nośników reklam. Aby w tym gąszczu treści walczących o uwagę przechodniów w jakiś sposób się wyróżnić, konieczne jest stworzenie oryginalnego, kreatywnego projektu. Wyróżnikiem może być np.:

  • niestandardowa forma,
  • ciekawy kształt lub kolor,
  • kontrast,
  • elementy interaktywne.

Te cechy często wykorzystuje się w reklamie OOH ambientowej, czyli niekonwencjonalnej. W jej przypadku niestandardowa może być lokalizacja, forma albo treść. Przekaz tego rodzaju promocji outdoorowej powinien zaskakiwać, bawić albo intrygować, ale nie może pozostawiać odbiorcy obojętnym. Często najlepsze treści reklamowe to krótkie hasła o metaforycznym znaczeniu. Odbiorca, widząc je, musi się zastanowić nad ich sensem, dzięki czemu lepiej je zapamiętuje. Niezależnie od tego, na jaki przekaz się zdecydujesz, pamiętaj, że powinien być krótki i zrozumiały. Większość przechodniów poświęci mu najwyżej kilka sekund i tyle powinno wystarczyć, żeby zarejestrowali treść reklamy. Zwróć też uwagę na jej czytelność. Dobierz czcionkę tak, żeby łatwo się ją czytało.

Dobrym pomysłem na wzbudzenie zainteresowania jest np. celowe przekręcenie napisu o 45º. Dzięki temu zaintrygowani przechodnie automatycznie przechylają głowę, żeby odczytać hasło. Niektóre firmy projektowały swoje kampanie też tak, żeby wyglądały na niewłaściwie zamontowane. Wszystko, co jest niestandardowe, od razu skupia na sobie uwagę.

Postaw na elementy non-standard w kampaniach OOH

Jednym ze sposobów na skuteczne przykucie uwagi odbiorców jest wykorzystanie elementów non-standard w kampanii OOH. Zaliczają się do nich m.in.:

  • interaktywny ekran dotykowy,
  • element gry interaktywnej,
  • kod QR, kierujący do strony z większą ilością informacji.

Takie dodatki wzbudzają ciekawość, a także umożliwiają interakcję. Dzięki temu odbiorca może dłużej przyglądać się reklamie i z pewnością lepiej ją zapamięta. Kampania outdoorowa jest najskuteczniejsza właśnie wtedy, kiedy angażuje.

Precyzyjny wybór lokalizacji, dlaczego to jest takie ważne?

Nawet najlepiej zaprojektowana kampania OOH nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli zostanie umieszczona w nieodpowiednim miejscu. Wybierając lokalizację, trzeba uwzględnić:

  • poziom natężenia ruchu,
  • miejsce, które stanowią przedstawiciele grupy docelowej marki,
  • widoczność – czy reklama będzie dobrze widoczna i czytelna oraz zrozumiała,
  • otoczenie – czy projekt jest harmonijnie zintegrowany z otoczeniem i dopasowany do charakteru miejsca.

Mądry wybór miejsca ekspozycji umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału kampanii outdoorowej, dlatego trzeba go przemyśleć.

Moc przyciągania w reklamie

Choć wielu skupia się dziś głównie na promowaniu produktów i usług w internecie, to dopiero połączenie takich działań z siłą oddziaływania reklamy OOH przynosi spektakularne efekty. Moc przyciągania kampanii outdoorowych dobrze rozumieją wielcy gracze rynkowi, dlatego regularnie przeznaczają na nie sporą część budżetu. Kluczem do sukcesu jest jednak współpraca z agencją reklamową, która wie, jak skutecznie przyciągnąć uwagę. Chcesz taką znaleźć? Odwiedź stronę Be Media i zobacz, jak oni to robią!

Artykuł sponsorowany.