Naukowcy z North Carolina State University opracowali sztuczną inteligencję (SI), która jest znacznie lepsza niż poprzednie technologie w przewidywaniu tego, co gracz chce osiągnąć. Badacze obiecują znaczną poprawę w rozgrywce przyszłych gier wideo.
Stworzyliśmy nowe SI, które miało by być wykorzystane w celach edukacyjnych, ale ma on ogromne możliwości do wykorzystania w branży gier. Mogą one reagować na działania gracza w celu poprawy rozgrywki.
Są to słowa wypowiedziane przez Jamesa Lestera, profesora informatyki na tym uniwersytecie. Opisuje on rodzinę technik uczenia maszynowego, które mogą ekstrapolować wzory z dużych zbiorów danych i tworzyć prognozy. Nauka ta ma zastosowanie w widzeniu komputerowym i przetwarzaniu języka. W tym przypadku, duży zbiór danych jest sumą działań, które gracz dokonał podczas rozgrywki. Oprogramowanie może korzystać z wszystkich tych danych, aby ustalić, co gracz stara się osiągnąć. W celu przetestowania SI naukowcy zwrócili się do twórców gry Crystal Island. Badacze stworzyli dziennik zachowań 137 uczestników rozgrywki. Sztuczna inteligencja miała na celu analizowanie zachowań graczy i stwierdzenie co oni chcą osiągnąć. Poprzednie wersje takich oprogramowań miały skuteczność na poziomie 48,3%. Nowe SI ma ją na poziomie 62,3% co jest naprawdę ogromnym skokiem. Wyniki zostały zaprezentowane na dziesiątej Annual Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment.
Źródło: http://phys.org/