Reklama
aplikuj.pl

Alpina B5 i D5 S, czyli wydajność i luksus dla BMW 5

Alpina B5, Alpina D5 S, podkręcone BMW 5, BMW 5 od Alpina

Potrzebujecie większej wydajności i dodatkowej dozy luksusu w swoich BMW serii 5? W takim razie Alpina ze swoim modelem B5 i D5 S ma cośdla Was.

Oba te samochody przybędą na razie od Niemiec już w październiku, wyciągając z kieszeni klientów 117700€ za sedana i 120700€ za wydanie Touring, czyli kombi modelu B5. Z kolei D5 S występujący z silnikiem diesla kosztuje 92500€ za czterodrzwiową, typową wersję i 92500€ za nadwozie kombi.

B5 jest wyposażony w 4,4-litrowy silnik V8 z dwoma turbosprężarkami, który wytwarza 613 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego. Moc przepływa w nim przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów na wszystkie koła, a wydajność stawia propozycje Alpiny m.in. na poziomie M5 Competition (617 KM i 750 Nm).

Sedan B5 osiąga prędkość 100 km/h w 3,4 sekundy, a kombi wydłuża ten czas do 3,6 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi dla nich kolejno 330 km/h i 322 km/h (via Motor1).

Dla fanów diesla jest też model Alpina D5 S, który wykorzystuje 3-litrowy silnik rzędowy o sześciu cylindrach z trzema turbodoładowaniami o mocy 402 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Osiąga prędkość 100 km/h w 4,4 sekundy jako sedan i 4,6 sekundy jako kombi, a idąc dalej, modele osiągają kolejno maksymalną prędkość rzędu 286 i 283 km/h. Wykorzystują też ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z napędem na wszystkie koła.

Czytaj też: Elektryczny Fiat 500e la Prima już w limitowanym wydaniu hatchback

B5 i D5 S jeżdżą na adaptacyjnych amortyzatorach i oferują sterowanie tylnymi kołami o 20-calowych felgach, ale tylko w zakresie 2,3 stopnia. Pod względem stylistyki B5 i D5 S doczekały się zmiany konsoli przedniej z kartką, która jest o 40 procent większa niż w tradycyjnym BMW serii 5. Tył uzupełnia nowy tylny zderzak współgrający ze sportowymi dwoma wylotami spalin.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News