Reklama
aplikuj.pl

Analiza dźwięku Dead Space Remake ukazuje rozmach tej wersji gry

dead space remake

Dead Space Remake jest ambitnym projektem, który już teraz może się podobać. Twórcy opowiedzieli teraz więcej o dźwięku gry.

Rok premiery Dead Space Remake

Jeszcze wczoraj powiały się przecieki dotyczące daty wydania Dead Space Remake, a dziś znamy już oficjalną datę. Informatorzy podawali, iż Dead Space Remake pojawi się na początku 2023 roku. Jak się okazuje – jest to prawda. Deweloperzy gry poinformowali, iż odnowione przygody z kultowej gry EA zadebiutują na samym początku 2023 roku.

Czytaj też: Dying Light 2 w 60 fps na konsolach, ale nie na PS5!

Przypomnijmy, że według informatorów już teraz Electronic Arts jest bardzo zadowolone z tego, co jest przygotowywane, a studio ma jeszcze rok czasu na doszlifowanie gry. Dead Space Remake jest zatem na dobrej drodze do tego, aby stać się pierwszym pretendentem do gry roku 2023. Pozostaje nam trzymać kciuki.

Producenci dźwięku o Dead Space Remake

Studio Motive zaprezentowało wczoraj najnowszą odsłonę „rzutu okiem” na wczesną fazę produkcji remake’u i działania, które się z tym wiążą. Transmisja skupiała się na filozofii studia w zakresie wyniesienia jego wielokrotnie nagradzanego podejścia do projektowania dźwięku na wyższy poziom przy okazji przenoszenia gry na współczesną generację platform z nowym silnikiem Frostbite przy jednoczesnym dochowaniu wierności charakterystycznej atmosferze, nastrojowi i dźwiękom, które pokochali gracze.

W tym pierwszym segmencie transmisji starszy projektant dialogów Terry Calico omawił system A.L.I.V.E., który kontroluje bicie serca, oddech i sposób wypowiadania przez Isaaca kwestii dialogowych. Reakcje Isaaca to część tajemniczej i przerażającej atmosfery Dead Space. Z tego filmu dowiecie się, jak ekipa przenosi to doświadczenie we współczesność i wynosi je na nowe poziomy.

W tym drugim segmencie główny projektant dźwięku i szef działu techniki dźwięku Jean-Francois Tremblay opowiedział o ulepszeniach technicznych w dziedzinie częściowego i pełnego blokowania efektów dźwiękowych. Ten system ma zapewnić graczom niezrównane doznania słuchowe, tworząc realistyczny system propagacji i projekcji dźwięku. Dowiecie się, jak te zmiany pozwolą na precyzyjniejsze umiejscawianie dźwięku oraz jego ograniczanie i filtrowanie. Techniczny projektant dźwięku Mike Dominiuk i starszy programista dźwięku Diego Merayo zaprezentują wam przykłady odgłosów z oryginału i remake’u.

Czytaj też: Nie wszystkie hity z Xboxa zadziałają na Steam Deck

W trzecim segmencie techniczny specjalista dźwiękowy Mike Dominiuk omawia projekt dźwięków uzbrojenia, prezentując próbki uaktualnionych piły plazmowej i karabinu pulsacyjnego. Celem jest dostosowanie do współczesnych standardów jakości efektów dźwiękowych charakterystycznych broni, które gracze pokochali w pierwszej grze Dead Space. Dowiecie się, jak ekipa wykorzystuje różne warstwy dźwiękowe, żeby każdy strzał miał swoją wagę.

Czwarty segment to za to klasyczna prezentacja rozgrywki z Dead Space Remake. W poniższym wideo zobaczyć możecie, jak całość za pomocą technologicznych sztuczek sprawdza się już podczas samej rozgrywki. Nowe udźwiękowienie, nowa technologia – Dead Space Remake już we wczesnej fazie rozwoju wygląda imponująco.