Oto drobna analiza sprzedażowa luty 2019. Jak branża gier poradziła sobie w zeszłym miesiącu?
Rynek gier wideo rośnie w zastraszającym tempie. Wyniki sprzedaży są coraz wyższe, a graczy przybywa. Kolejne osoby przekonują się do tego, że elektroniczna rozrywka to doskonały sposób na odpoczynek, ćwiczenia umysłu, przeżycie przygody czy wystawienie swoich umiejętności na próbę. Firma SuperData przygotowała kilka ciekawostek na temat tego, jak gry sprzedawały się w poprzednim miesiącu. Mówimy tutaj o przeogromnych pieniądzach.
Czytaj też: Dotychczasową sprzedaż Devil May Cry 5 można nazwać sukcesem
Jeśli bardzo nie lubicie polityki Electronic Arts i przeszkadza Wam stosunek firmy do graczy to… nie ma to żadnego znaczenia. Zazwyczaj to krzykacze są najgłośniejsi, a jest ich tak naprawdę najmniej. Mam wrażenie, że w Internecie trwa np. cała wojenka pomiędzy osobami nienawidzącymi Epic Games Store, a tymi którzy mają obojętny stosunek do nowej platformy. Wydaje się, że większość nie lubi produktu Epica, a tak naprawdę sklep notuje coraz lepsze wyniki.
Wróćmy jednak do Electronic Arts. „Dlaczego ta firma jeszcze istnieje?!” Cóż, może dlatego, że Apex Legends pobiło wszelkie rekordy darmowych gier i dzierży właśnie tytuł najlepszego startu gier f2p. Produkcja Respawn Entertainment pozwoliła zarobić wydawcy 92 miliony dolarów. Wow. A co z Anthem? Gra sprzedała się tak dobrze, że już teraz jej cyfrowa sprzedaż wprowadziła do kasy Elektroników… 100 milionów dolarów!
Najlepiej zarabiającymi tytułami lutego były:
- FIFA 19 (Electronic Arts)
- Fortnite (Epic)
- Anthem (Electronic Arts)
- Apex Legends (Electronic Arts)
Gracze wydali 8,2 miliarda dolarów na cyfrowe wersje gier oraz dodatki do nich. Jest to wynik o dwa procent wyższy niż luty zeszłego roku. Z innych ciekawostek – NBA 2K19 notuje coraz lepsze wyniki. Mikropłatności w grze pozwoliły zarobić tej produkcji o 42 procent więcej pieniędzy niż przy okazji NBA 2K18.
Czytaj też: Sprzedaż gier w USA luty 2019 – Anthem radzi sobie doskonale
Źródło: playstationlifestyle.net