Android 13 zadba o to, by nasze gry ładowały się szybciej

Android 13

Już Android 12 wprowadził kilka funkcji mających ułatwić życie mobilnym graczom i uprzyjemnić im rozgrywkę. Wygląda na to, że Google zamierza to kontynuować, bo dowiedzieliśmy się, że Android 13 będzie mógł znacznie skrócić czas ładowania gier.

Narzędzia dla programistów i funkcje dla graczy, jakie wprowadził Android 12 pozwoliły znacznie podnieść wrażenia z mobilnych gier. Niektóre z modeli, taki jak Pixel 6, dostały też specjalne narzędzie o nazwie Game Sashboard, dzięki któremu użytkownicy dostali dostęp m.in. do skrótu zrzutów ekranu, rejestratora ekranu czy przełącznika DND. Programiści z kolei, dzięki nowemu interfejsowi API trybu gry, mogą optymalizować gry pod kątem lepszej wydajności czy dłuższego czasu pracy na baterii w oparciu o profil wydajności wybrany przez użytkownika.

Android 13 nadal będzie starał się ulepszyć wrażenia z gier mobilnych

Nowe doniesienia wskazują, że Android 13 doda do interfejsu GameManager API,  narzędzie setGameState, które pozwoli grom na komunikowanie swojego aktualnego stanu z systemem, co pozwoli na ocenienie, czy można przejść w stan najwyższego poziomu gry bez utraty wydajności, czy może nie. Ta funkcja może bezpośrednio wpłynąć na czas ładowania, umożliwiając programistom nakazanie systemowi zwiększenia wydajności procesora i nie dopuszczenie do zakłóceń podczas ładowania zasobów, zasobów i innych elementów. Wczytywanie zasobów często najbardziej spowalnia grę, więc to ulepszenie może znacznie poprawić ogólne wrażenia, zapewniając płynniejsze przejścia z jednej sceny lub sekwencji do drugiej.

W teorii może to oznaczać koniec długiego wpatrywania się w ekran ładowania, choć warto zaznaczyć, że to po stronie producentów smartfonów będą leżały optymalizacje, które pozwolą w pełni wykorzystać możliwości nowych funkcji.