Reklama
aplikuj.pl

Audi Sport ujawniło RS Q3 Sportback

Audi Sport ujawniło RS Q3 Sportback
Audi Sport ujawniło RS Q3 Sportback

Doczekaliśmy się premiery RS ​​Q3 Sportback, a więc drugiego SUVa o wysokiej wydajności Audi Sport, który łączy w sobie nadwozie coupe i crossover. Wszystko po to, aby rzucić rękawice modelom pokroju GLA45 od Mercedes-AMG, czy X4 M BMW. 

Czytaj też: Honda skończy z silnikami diesla w Europie

Audi Sport RS Q3 Sportback bazuje oczywiście na Q3 Sportback, łącząc sobie zalety z RS Q3 drugiej generacji, wśród których jest np. obecność pięciocylindrowego, 2,5-litrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 394 koni mechanicznych. Jak twierdzi kierowniczka jego produkcji, model ten był skierowany do:

[…] zupełnie nowego segmentu, dla młodych klientów zorientowanych na styl życia, którzy chcą wydajności i codziennej użyteczności. Rynek jest gotowy na te modele, szczególnie w mniejszych segmentach.

RS Q3 Sportback względem wersji „bez RS” zyskał 1 cm szerokości i stracił 1 cm wysokości, otrzymał przy tym nowy zderzak przedni z rzeźbionymi wlotami powietrza o konstrukcji typu „bumerangu”, nad którym znajdują się reflektory LED, które trafiły również na tył. Ten otrzymał z kolei przeprojektowany tylny zderzak i dyfuzor, które wieńczy para wydechów. Wewnątrz modele oferują czarne skórzane fotele i sportowe fotele z Alcantary oraz inne detale na zamówienie, z wieloma ekskluzywnymi opcjami Audi Sport w Drive Select i systemie informacyjno-rozrywkowym.

Wspomniany wyżej silnik w połączeniu z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i selektywnym sterowaniem momentem obrotowym zapewnia Q3 Sportback sprint od 0 do setki w 4,5 sekundy przy ograniczonej prędkości maksymalnej na poziomie 250 km/h. W standardzie znalazło się sportowe zawieszenie i dynamiczne sterowanie podwoziem Audi z kolumnami MacPherson z przodu i czteropunktową konstrukcją z tyłu.

RS Q3 Sportback trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku, w tym samym czasie co RS Q3. Ceny powinny z kolei zaczynać się od 220000 zł.

Czytaj też: Nowe badania pokazują, że lepiej zrezygnować z szybkiej muzyki za kółkiem

Źródło: Autocar