Nowa generacja baterii litowo-jonowych CATL oferuje zasięg 1000 km na jednym ładowaniu

samochód elektryczny

Trzecia generacja technologii cell-to-pack (CTP) zastosowana w bateriach litowo-jonowych chińskiego producenta CATL, podnosi zasięg na jednym ładowaniu do imponującego dystansu 1000 km. Masowa produkcja baterii o nazwie Qilin rozpocznie się już w przyszłym roku.

Qilin to legendarne zwierzę z mitologii chińskiej. Jego pojawienie się uważane jest za dobry znak. Być może dlatego CATL, jeden z największych na świecie producentów baterii litowo-jonowych, zdecydował się użyć jego sprzyjającej aury dla nowej generacji swoich akumulatorów.

Udoskonalona technologia cell-to-pack (CTP) umożliwiła zwiększenie gęstości energetycznej do poziomu 225 Wh/kg. Przy zachowaniu tych samych gabarytów i składników chemicznych trzecia generacja baterii litowo-jonowych CATL zapewnia o 13% więcej energii od baterii typu 4680.

Poza zwiększeniem zasięgu poprawiono również parametry szybkiego ładowania, bezpieczeństwa, żywotności, pracy przy niskich temperaturach oraz ogólnej efektywności

Specjalne mostki wewnątrz warstwy pośredniej elastycznie dostosowują się do zmian wewnątrz ogniwa, poprawiając w ten sposób niezawodność baterii przez cały cykl życia. Zintegrowana jednostka energetyczna, złożona z ogniwa i wielofunkcyjnej elastycznej warstwy pośredniej zwiększa odporność zestawu akumulatorów na wstrząsy i wibracje.

Czytaj też: Energia ucieka z katod akumulatorów litowo-jonowych. Naukowcy znaleźli tego powód

CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) to działający od 2011 roku chiński producent baterii litowo-jonowych do samochodów elektrycznych. Specjalizuje się również w budowie magazynów energii elektrycznej oraz systemach zarządzania zasilaniem w bateriach. 

CATL dostarcza swoje produkty dla tak znanych marek motoryzacyjnych jak Tesla, Volkswagen czy BMW. Na razie nie ujawniono, który z nich zdecydował się już na złożenie zamówień na super wydajne baterie cell-to-pack (CTP) 3.0.