WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Spalinowe BMW 4 wymiękną przy elektrycznym BMW i4

Spalinowe BMW 4 wymiękną przy elektrycznym BMW i4

Jak to będzie z ofertą BMW, dywizją M i wydaniami M Competition, kiedy elektryczne cacka zadomowią się u tego niemieckiego producenta na dobre? Wbrew pozorom, będzie tylko lepiej!

Informacje pochodzą nie prosto od BMW, a serwisu Autocar. Według niego BMW powtórzy plany ze swoją serią 7 w przypadku serii 4 i zaoferuje flagowe modele benzynowe i diesla, te najwydajniejsze będą elektryczne. Tak więc, produkowane BMW i4 ma doczekać się konfiguracji z dwoma silnikami o mocy 523 KM i w przybliżeniu 813 Nm momentu obrotowego.

Chociaż ciągle nie wiemy, jak to samo będzie wyglądać przy nowej M4, tamtejszy silnik R6 powinien zapewnić jakieś 503 KM (via Motor1), ale znacznie mniejszy moment obrotowy, bo w wydaniu Competition na poziomie około 600 Nm. Sam charakter tego momentu jest inną kwestią, bo jak dobrze wiecie, ten „elektryczny” jest natychmiastowy.

Koncepcja BMW i4

Jednak podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów elektrycznych, dodatkowa masa będzie stanowić problem. Dodatek systemu akumulatorów jednoznacznie zwiększy wagę BMW i4, co w konsekwencji wpłynie na właściwości jezdne. Jednak według firmy sprint do 100 km/h i tak będzie trwał 4 sekundy.

Czytaj też: Pojedynek Porsche Taycan Turbo S z BMW M8

Elektryczne BMW i4 Gran Coupe będzie dostępny wyłącznie z napędem xDrive, ponieważ jeden z silników będzie napędzał przednie koła, a drugi tylną oś. Duży akumulator o mocy 80 kWh będzie miał wystarczającą ilość energii na przejechanie do 600 km według WLTP. Zapewne BMW wrzuci też na rynek BMW M4 w wydaniu Gran Coupe, jako alternatywę. Premiera? jakoś w 2022 roku.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News