Branża płatnych wydarzeń online w Polsce rozwija się w najlepsze. Ile zarobił ubiegłoroczny rekordzista z jednego webinaru?

Branża płatnych wydarzeń online w Polsce rozwija się w najlepsze. Ile zarobił ubiegłoroczny rekordzista z jednego webinaru?

Od 2020 roku wydarzenia online stale zyskują na popularności, dotyczy to także tych płatnych wydarzeń. Na platformie webinarowej ClickMeeting, w tym roku średni zarobek z płatnych wydarzeń online wyniósł ponad 2 tys. zł. Dowiedzieliśmy się przy okazji, ile w 2021 roku zarobił rekordzista.

Tylko w pierwszym kwartale tego roku, łączna wartość biletów sprzedanych na spotkania online wyniosła 1 275 510 zł. W 2021 roku łączny przychód wyniósł zaś przeszło 7 mln złotych. Płatne wydarzenia online cieszą się coraz większą popularnością i zdaje się, że ten trend będzie się utrzymywał. Polska platforma webinarowa ClickMeeting poinformowana, że rekordzista zarobił w 2021 roku 108 tysięcy złotych przychodu za jedno wydarzenie.

W 2021 roku w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting organizatorzy płatnych webinarów łącznie zarobili 7 152 474 złotych. Widzimy, że zainteresowanie płatnymi wydarzeniami online cały czas rośnie. Przedsiębiorcy bardzo szybko dostrzegli możliwość zarabiania na takich eventach, a co za tym idzie na dywersyfikację swoich przychodów. Dziś każdy, kto jest ekspertem w swojej branży, może zorganizować kurs online i dzielić się swoją wiedzą, zarabiając na tym i nie ponosząc kosztów związanych z wynajmem sali konferencyjnej, cateringu, czy papierowych materiałów, a przy tym mogąc dotrzeć do odbiorców z całego kraju 

– komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.

Eksperci platformy twierdzą, że przez najbliższe miesiące branża płatnych webinarów będzie rozwijać się w najlepsze. Same dane pokazują ogromny trend wzrostowy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w 2020 roku na płatnych webinarach zarobiono niespełna 2,5 mln zł, podczas gdy ponad połowę tej kwoty przyniósł zaledwie pierwszy kwartał 2022 roku. Z dodatkowych informacji dowiedzieliśmy się, że w I kwartale tego roku odbyło się już 556 płatnych konferencji i webinarów, a średni zarobek na każdym z nich wyniósł 2294 złote.

Webinary płatne zdobyły szczególną popularność w ostatnim okresie. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy mogli docenić ich niezaprzeczalne zalety. Obecnie mamy do czynienia z konsekwentnie rosnącym zainteresowaniem tą formułą. Bez wątpienia to jeden z najważniejszych trendów branży wydarzeń online, który będzie istotny także w dłuższej perspektywie dla całej branży marketingu. Na zdecydowanie wyższą atrakcyjność i łatwiejszą dostępność wydarzeń tego typu bez wątpienia wpływa również rozwój technologii. Obecnie, aby je zorganizować, wystarczy odpowiednia platforma do webinarów i integracja z jednym z bezpiecznych i błyskawicznych systemów płatności. Jak wynika z naszego ostatniego raportu, tylko w 2021 roku nasi użytkownicy zarobili w ten sposób równowartość ponad 7 mln zł. Rekordowe wydarzenie w 2021 roku przyniosło ponad 108 tysięcy przychodu, natomiast w 2022 roku do tej pory ponad 57 tys. złotych i jestem pewna, że ta tendencja się utrzyma 

– komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.