WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Chcesz schudnąć? Zacznij zapisywać co jesz

Zgodnie z danymi CDC (Centra Kontroli i Prewencji Chorób) prawie 40% osób dorosłych w latach 2015-2016 w USA borykało się z problemem otyłości. Sposobów na jej zwalczenie jest wiele, ale jeden z nich jest wyjątkowo prosty i skuteczny.

Otyłość wiąże się z wieloma zagrożeniami dla zdrowia. Obejmują one między innymi choroby serca, cukrzycę typu 2 czy niektóre formy nowotworów. Mimo to mało osób się tym przejmuje. A zacząć walkę można tak prosto.

Najnowsze badania wykazały, że jedną z najskuteczniejszych strategii odchudzania się jest samokontrola. Wymaga ona od osoby, aby zapisywała ona wszystko co zje czy wypije danego dnia. Ma przy tym być uwzględniana wielkość porcji czy metoda przygotowania.

Czytaj też: Drożdże mogące produkować kannabinoidy marihuany

W badaniu na ten temat wzięły udział 142 osoby. Zapisane były one na internetowy program leczenia otyłości wzbogacony o test motywacyjny (iReach2). W większości były to kobiety a 81% z nich miała otyłość. Uczestnicy brali udział w sesjach online prowadzonej przez dietetyków co tydzień przez 24 tygodnie. Także musieli oni prowadzić dziennik dotyczący spożywanej żywności. Trwało to 6 miesięcy.

W pierwszym tygodniu uczestnicy spędzali 23,2 minuty na zapisywaniu tego, co spożywają. Do 6 miesiąca czas ten spadł do 14,6 minuty. Osoby te łącznie starczyły 10% swojej wagi. Odkrycie pokazuje, że aby schudnąć nie trzeba wydawać mnóstwa pieniędzy na leki czy dietetyków. Wystarczy pełna samokontrola i wtedy można także stracić sporo zbędnej masy i w ten sposób zadbać o swoje zdrowie.

Czytaj też: Alkohol jest mniej szkodliwy dla osób po 50 roku życia

Źródło: Medicalnewstoday