Wygląda na to, że klienci na całym świecie wydają coraz więcej na smartfony. Z najnowszego badania wynika bowiem, że coraz chętniej kupujemy smartfony premium, a wśród nich największe udziały ma firma Apple. 

Według raportu Market Monitor firmy Counterpoint Research segment smartfonów z segmentu premium wzrósł bardziej niż ogólny rynek smartfonów w drugim kwartale 2018 roku. Miały się do tego przyczynić rosnące dostawy od chińskich producentów, którzy ostatnio ulepszyli swoje flagowce i po premierze pozycjonują je w wyższym przedziale cenowym w porównaniu do ich poprzedników. Sprawia to, że „nowe portfolio” firm z Chin idealnie wpisuje się na rynki państw Wschodniej Europy i Stanów Zjednoczonych. Były to obszary, na które w przeszłości trudno było im się rozrosnąć.

Czytaj też: Korea Południowa może zakazać importowania iPhonów

Tak więc, ze wspomnianego badania wynika m.in. że:

  • Segment smartfonów premium wzrósł o 7% więcej niż cały segment smartfonów (-1%) w drugim kwartale 2018 r.
  • Segment smartfonów premium wyniósł 1/5 światowej sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2018 roku.
  • Blisko 40 producentów OEM konkuruje w segmencie premium na całym świecie. Pięciu pierwszych obejmuje 88% sprzedaży.
  • Apple poprowadził segment smartfonów premium, zdobywając 43% udziału w segmencie. Zaraz z nim uplasował się Samsung (24%), OPPO (10%), Huawei (9%), Xiaomi (3%) i OnePlus (2%).
  • Nawet w segmencie premium, cena od 400 do 600$ była najczęściej wybierana – przyczyniła się bowiem do 45% całkowitej sprzedaży.
  • OnePlus był jedną z najszybciej rozwijających się marek w segmencie 400-600$. Sprzedaż OnePlus była prowadzona przez Indie, Chiny i Wielką Brytanię.
  • W segmencie 800$+ Apple wyraźnie dominował z 88% udziałem kwartalnym.

Nokia zapowiada gamingowego smartfona

Źródło: Counterpointresearch

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!