Reklama
aplikuj.pl

Dlaczego mojej strony nie ma w Google?

google na pasku wyszukiwania z kursorem myszy 3d

Widoczność w internecie to dzisiaj niezbędny warunek, aby odnieść sukces w biznesie. Dlatego brak obecności witryny w wynikach wyszukiwania może budzić uzasadnione obawy. Dlaczego tak się dzieje? W poniższym artykule wyjaśniamy, z czego wynika i jak uporać się z tym problemem.

Niezbędny czas na indeksację

Witryna może być niewidoczna w wyszukiwarce z tego względu, że jest nowa. Po stworzeniu strony trzeba zgłosić ją do indeksowania, czyli w uproszczeniu – poinformować Google o zaistnieniu nowej witryny i wyrazić chęć dołączenia jej do wyników wyszukiwań. Niemniej na reakcję trzeba nieco poczekać. Najpierw Google musi przeprowadzić proces indeksacji, a później sprawdzić stronę za pomocą swojego robota. Przeważnie trwa to mniej niż 7 dni, jednak czasami okres nieco się wydłuża.

Błędy techniczne

Do wyrzucenia witryny z wyszukiwarki prowadzą rozmaite błędy techniczne. Jednym z nich jest obecność w kodzie strony znacznika noindex. Wykorzystuje się go w celu ukrycia strony na etapie jej tworzenia. Czasami może też przysłużyć się pozycjonowaniu, generalnie jednak stanowi dla robota informację, aby danej strony nie brać pod uwagę, określając pozycje witryn w wynikach wyszukiwań. Nieobecność strony w Google może być też konsekwencją pojawienia się w kodzie znacznika /robots.txt. Znacznik robots.txt jest obecny w kodzie każdej strony, gdzie służy do zarządzania robotami obecnymi na stronie. Natomiast w wersji /robots.txt po prostu blokuje ich wstęp.

Błędy w zakresie pozycjonowania

Na widoczność strony w wynikach wyszukiwania składa się wiele czynników. Pozycjonowanie to trudna sztuka, wymagająca czasu oraz fachowej wiedzy. Łatwo o błąd, który niweczy dotychczasowe działania. Brak widoczności strony może być konsekwencją na przykład zduplikowanej treści. Jeśli tekst na Twojej stronie jest obecny również na innej witrynie lub też ta sama treść znalazła się na różnych podstronach pod tym samym adresem internetowym, Google pokaże w wynikach tylko jedną z nich.

Problem z nieuwzględnianiem przez Google danej witryny jest raportowany również przez użytkowników, którzy nie wprowadzili na stronę odpowiednich fraz kluczowych lub też rywalizują w bardzo konkurencyjnej branży. Przyczyną kłopotów może być też nieprawidłowo przeprowadzony link-building, czyli budowa sieci linków zewnętrznych. W powyższych sytuacjach nie obejdzie się bez fachowej pomocy specjalistów, którzy określą właściwe frazy oraz miejsca linkowania w odpowiedniej liczbie. Później przeprowadzą pozycjonowanie, gwarantując pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania i to na wysokich pozycjach.

Kara od Google

Identyfikując niedopuszczalne działania SEO, Google może nałożyć na stronę karę w postaci usunięcia z wyników wyszukiwania. Zdarza się to rzadko, głównie ze względu na rosnącą świadomość w zakresie braku opłacalności stosowania strategii black hat. Polega ona na nachalnym pozycjonowaniu, w formie między innymi upychania fraz kluczowych w treści z nadmierną częstotliwością. Działania te dają krótkotrwały efekt, ostatecznie skutkując jednak ukaraniem witryny.

Powyżej wymieniliśmy kilka potencjalnych przyczyn braku widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W rzeczywistości jednak jest ich nieco więcej. W przypadku wystąpienia tego typu problemu najlepiej skontaktować się ze specjalistami, którzy trafnie ocenią sytuację i zalecą właściwe działania.

Artykuł powstał przy współpracy z samoseo.pl