Steam Deck okazuje się zaskakiwać z każdym miesiącem. Urządzenie jest tak popularne, że Valve może poświęcać mu więcej czasu, czego efektem jest spore ulepszenie Doom Eternal.
Ray-Tracing w Doom Eternal na Steam Deck
Pierre-Loup Griffais to jeden z inżynierów Valve, który aktualnie zajmuje się Steam Deckiem. Efekty jego pracy wyraćnie widać w wydajności działania gier na tym niepozornym urządzeniu. Co tym razem udało mu się osiągnąć?
Czytaj też: Gry nominowane do nagród BAFTA ujawnione!
Na Steam Deck trafiła nowa wersja systemu operacyjnego w wersji beta. Po pobraniu OS 3.4.6 Beta, błędy graficzne w Wo Long Fallen Dynasty powinny zniknąć, a do tego kilka nadchodzących gier będzie lepiej działało na tym sprzęcie. Najciekawsza jest jednak zmiana dotycząca Doom Eternal! Okazuje się bowiem, że po zainstalowaniu tego testowego systemu, Doom Eternal będzie oferował na Steam Decku opcję włączenia Ray-Tracingu!
Wiadomo było, że Doom Eternal to jedna z najlepiej zoptymalizowanych gier ostatnich lat i działa na wielu sprzętach, ale ray-tracing na Steam Deck to już jest prawdziwy popis umiejętności id Software oraz Valve.
Jak działa ray-tracing w Doom Eternal na Steam Deck możecie zobaczyć w powyższym poście. Warto odnotować, że gra uruchamia się w nawet więcej niż 30 fps!