Downgrade graficzny wkurza, ale będę bronił Ubisoftu

downgrade graficzny

Downgrade graficzny – sytuacja, w której premierowa oprawa graficzna gry jest gorsza od tej zaprezentowanej w zwiastunach. Od razu myślicie o Ubisofcie?

Dziś przyjrzymy się kilku pozycjom, które zrobiły nas w konia jeśli chodzi o oprawę graficzną. Miało być pięknie, ale wyszło gorzej.

Cyberpunk 2077 na konsole

CD Projekt RED przesadzili uznając, że gra sprawuje się zaskakująco dobrze na konsolach poprzedniej generacji. Rozgrywka z tej wersji gry nie należy do najprzyjemniejszych, a to tylko wierzchołek góry problemów. Patrząc jednak tylko na oprawę graficzną – otrzymaliśmy niską rozdzielczość, doczytujące się obiekty oraz niestabilny framerate. Spokojnie czekam na nextgenową wersję.

Anthem

W przypadku Anthem, które już nigdy nie zostanie naprawione mówimy o gorszych efektach graficznych czy… braku niektórych elementów, które w zwiastunach po prostu były. Ta gra przeszła piekło produkcyjne i oby w branży growej jak najmniej takich pozycji.

Warcraft 3 Reforged

Jeszcze większe żarty z graczy wystąpiły przy Warcraft 3 Reforged. Tutaj nie dość, że oprawa graficzna jest trochę słabsza od tego co zapowiadano to do tego z gry wyrzucono nawet przerywniki filmowe! Blizzardzie – lepiej nie zespuj tego Diablo 2.

Ubisoft nie taki zły

Uważam, że trochę niesłusznie Ubisoft obrywa jeśli chodzi o oskarżenia o „bycie mistrzem downgrade’u”. Zwróćmy uwagę na to, że taki Cyberpunk czy Anthem był po raz pierwszy pokazywany, gdy konsole PS4 i Xbox One były już na rynku od dłuższego czasu. Producenci znali ich moc, a mimo to pokazali nam coś czego nie były one w stanie odpalić.

Ubisoft pokazywał za to takie tytuły jak The Division, Rianbow Six Siege czy Watch_Dogs nie wiedząc do końca jaka będzie moc konsol. Jakieś szacunki oczywiście wykonywano, ale nikt nie spodziewał się, że PS4 i Xbox One będą tak słabymi sprzętami, że komputer za średni budżet będzie w stanie oferować taką samą oprawę graficzną. Zawsze konsole oferowały ogromny skok jakości, a poprzednia generacji trochę rozczarowała. Ubisoft naprawdę nie mógł się spodziewać, że Sony i Microsoft wywiną aż takiego psikusa. The Division, Rianbow Six Siege, Watch_Dogs – wszystkie te gry oferowały po prostu gorszą oprawę graficzną, bo trzeba było ją ciąć do tego co zaoferowało PS4 i XOne.

The Division

Rainbow Six Siege

Watch_Dogs

Wiedźmin 3 Dziki Gon

To samo z Wiedźmin 3 Dziki Gon – tutaj produkcja również miała być ładniejsza, a w trakcie produkcji wyszło PS4 i XOne, a REDzi musieli ciąć oprawę. O downgrade graficzny w tym przypadku raczej nie powinniśmy być źli.

Ale przy Cyberpunku to już dobrze wiedzieli co oferują konsole…

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News