Monster 1200 jest od 2015 roku jedynym z tak mocnych „naked-bike” (motocyklów z odsłoniętym silnikiem) w ofercie Ducati, bo w tym właśnie roku firma postanowiła wycofać ze sprzedaży model Streetfighter 1000. Jednak stworzenie nowego silnika V4 okazało się dla Ducati doskonałą okazją do spróbowania powrotu na szczyt, co ma im zapewnić prototyp Streetfighter V4, który zadebiutuje na Pikes Peak Hill Climb w 2019 roku.

Czytaj też: Elektryczne motocykle Electric Motion na 2020 rok

Ożywienie Streetfightera jest dla Ducati sporym osiągnięciem, ale niespecjalnie zaskakującym, bo żadna firma nie porzuciłaby tak ważnej dla siebie marki. Najnowszy prototyp Streetfightera V4 został oparty o Desmosedici Stradale V4, czyli nowy silnik Ducati o pojemności 1,103-litrów o mocy 214 koni mechanicznych w podstawowym wariancie. Ta jednostka znalazła się m.in. na pokładzie Panigale V4 i V4 S, ale możemy mieć pewność, że Ducati pójdzie w mocy jeszcze wyżej.

Wystarczy wspomnieć o tym, że sama wymiana układu wydechowego na Akrapovic pozwoliła zwiększyć o 13 KM moc w V4 R. Wyobraźcie sobie więc, co odpowiedni zespół będzie w stanie wykrzesać ze znacznie bardziej rozległych modernizacji. Ducati nie opublikowało niestety żadnych informacji technicznych na temat nowego roweru, poza potwierdzeniem, który silnik znajdzie się na jego pokładzie i tego, że będzie modelem produkcyjnym na 2020 rok.

Podobno motocykl nadal jest w fazie rozwoju, ale znacznie bliżej fazy produkcyjnej, bo już ten prototyp „sugeruje, w jaki sposób motocykl będzie wyglądał”.

Czytaj też: Elektrycznego eRockit trudno zaliczyć do standardowych pojazdów

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej