Reklama
aplikuj.pl

Facebook mówi ”nie” propagandowym tworom firm PR

Facebook mówi ''nie'' propagandowym tworom firm PR
Facebook mówi ''nie'' propagandowym tworom firm PR

Firma Facebook zakończyła małe porządki na identycznie nazwanej platformie oraz Instagramie, celując w te konta, które były powiązane z firmami PR (Public Relations) i nie tylko. Wykazało to jedno z badań. 

Czytaj też: Wiemy kiedy może pojawić się iPhone SE 2

Tak czy inaczej, Facebook niedawno usunął 211 kont, 107 stron, 43 grup na swojej głównej platformie i 87 kont na Instagramie z powodu nieautentycznego zachowania. W grę wchodziła czystka firm PR, a dokładniej mówiąc Charles Communications, Flexell oraz MintReach. Firma oświadczyła, że te usunięcia są częścią trwającego dochodzenia w sprawie skoordynowanych nieautentycznych zachowań w regionie.

Sprawa jest prosta – firmy tworzyły na potęgę fałszywe konta i wykorzystały je wyłącznie do publikowania propagandy. Jednym z przykładów tego jest poniższy wpis (via Engadget), który uderza w sprawę Egiptu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które kilka lat temu zerwały  więzi z Katarem, oskarżając rząd tego kraju o wspieranie terroryzmu.

To jednak nie koniec, bo sieć społecznościowa usunęła również 69 kont i 42 strony na Facebooku oraz 34 konta na Instagramie, angażując się w nieautentyczne zachowania powiązane z indonezyjską firmą medialną InsightID. Lepsze statystyki widnieją przy powiązaniach z egipską gazetą, której zdjęto m.in. 163 propagandowych kont na Facebooku.

Czytaj też: Google pozwala na usunięcie historii Asystenta

Źródło: Engadget