O planach wprowadzenia zakładki wiadomości ze świata na Facebooku wspominało się przed wieloma tygodniami, ale dopiero teraz platforma wzięła się do działania i zapowiedziała News Tab/Zakładkę Wiadomości.
Oficjalne ogłoszenie tej nowości nastąpiło podczas specjalnego wydarzenia w ubiegły piątek. Jest to następstwo dosyć długiego procesu firmy, w którym najpierw wyraziła chęć współpracy z mediami w celu uzyskania nowego podejścia do sposobu obsługi wiadomości na swojej stronie. Nic dziwnego, zważywszy na to, że przed dwoma laty Facebook zrezygnował z wiadomości przez krytykę w kwestii porzucania użytkownikom tych fałszywych w „feedzie”.
Zakładka Wiadomości ma być samodzielną sekcją zawierającą treści z wielu najpopularniejszych mediów, a także wiadomości od lokalnych wydawców. Będzie ponadto używać algorytmów do wyświetlania treści użytkownikom w oparciu o ich zainteresowania, choć niewielki zespół z doświadczeniem redakcyjnym będzie również kuratorem niektórych treści