Facebook rozdaje historię waszych przeglądarek

facebook

Platforma, bez której wielu z nas nie wyobraża sobie życia będzie jeszcze bardziej ingerować w naszą prywatność. Zazwyczaj reklamy wyświetlają się wam na podstawie tego, co polubicie przesiadając godzinami na Facebooku. Oznacza to, że lubiąc fan page jakiejś firmy, otrzymujecie reklamy jej produktów. Teraz nie trzeba będzie klikać “lubię to”, aby zostać obsypanym ofertami różnych sklepów. Facebook postanowił zapisywać historię odwiedzanych przez nas stron internetowych i dzielić się nią z odpowiednimi firmami, aby dostosować reklamy odpowiadające temu na jakie strony wchodzimy. Cienka linia prywatności w Internecie zaczyna się zacierać i to mocno.

Jeżeli chcecie zapobiec przekazywaniu Waszych danych z historii przeglądarki, musicie wypisać się korzystając z “Digital Advertising Alliance“. Oczywiście nikt z nas się do takiego programu nie zapisywał, ale każdy użytkownik sieci trafia tam nie wiedząc nawet o tym. Na podanej wyżej stronie trzeba wybrać opcję “Choose all companies“, która znajduje się na samym dole. Po kliknięciu system zapewnia, że usunie nas z bazy danych wszystkich firm. Nie sprawi to jednak, że nagle przestaną wyświetlać się namolne reklamy, ale powinno zabezpieczyć waszą prywatność przed rządnym danych osobistych Facebookiem. Nie uważacie czasem, że tego typu posunięcie ze strony zarządu największego serwisu społecznościowego to już lekka przesada?

[techrez.com]