promocja

Facebook Inc. nieustannie stara się poprawić panującą w największym serwisie społecznościowym sytuację, którą ostatnio trudno podpiąć pod tag “family-friendly“. Z tego właśnie powodu rok 2018 jest dla Facebooka istną czystką, w której to walkę toczą algorytmy i sztuczna inteligencja.

Facebook wszedł w rok 2018 w niezbyt pozytywnym świetle. Wszystko zaczęło się od afery ze sprzedawaniem danych firmie Cambridge Analityca, która to majstrowała przy kampanii wyborczej Donalda Trumpa. Problemem okazało się nie samo pozyskiwanie informacji, a ich sprzedawanie firmom zewnętrznym bez zgody użytkowników. Ostatecznie twórca serwisu – Mark Zuckerberg trafił do budynku Kapitolu Stanów Zjednoczonych, w którym to zeznawał we wspomnianej sprawie przez kilka godzin. Jeszcze wcześniej rozpoczął się ruch #deletefacebook, który spowodował, że Elon Musk usunął milionowe profile swoich projektów z Facebooka.

Największy serwis społecznościowy nie ma zamiaru się jednak poddać i na początek wziął się za małe sprzątanie. Według udostępnionych danych szereg algorytmów opartych o sztuczną inteligencję i odpowiedzialny za to sztab osób przyjrzał się prawie 1,5 bilionom podejrzanych kont i zamieszanych z nich wpisów. Zaowocowało to całą masą blokad i akcji, które zebrały się na usunięcie 583 milionów fałszywych kont, 837 milionów kont rozsiewających spam i 28,8 milionów kont propagujących zawartość seksualną, graficzną przemoc, mowę nienawiści i terrorystyczną propagandę.

Według Facebooka przełożyło się to na zablokowanie prawie wszystkich kont naruszających zasady. Niestety wśród nich znalazły się trudne do wykrycia przypadki, które to nadal krzewią w sieci nienawiść i przemoc. Tak prezentują się szczegółowe statystyki:

Źródło: TheGuardian