Fallout 76 żyje. Bethesda nie opuszcza swojego tytułu i wypuszcza kolejne łatki, które mają usprawnić tę grę.
Bethesda przygotowała kolejną aktualizację dla swojej ostatniej produkcji. Fallout 76 nie został zbyt ciepło przyjęty, ale firma dalej stara się ratować sytuację. Oto najważniejsze zmiany w siódmej łatce do Fallouta 76.
Czytaj też: Diablo dostępne w sklepie GOG, kolejne gry Blizzarda w drodze?
Wyważenie broni energetycznej i ciężkiej: W łatce nr 7 dokonujemy pewnych regulacji, które znacznie zwiększą wytrzymałość wielu rodzajów broni energetycznej i ciężkiej, a także zwiększą zadawane przez nią obrażenia, dzięki czemu pokonywanie wrogów będzie łatwiejsze, mniej czasu trzeba będzie poświęcić na naprawy, a więcej – na łupienie. Oto szczegóły:
- Broń energetyczna
- Dla ciężkiej i półautomatycznej broni energetycznej znacznie zmniejszyliśmy ilość uszkodzeń stanu, odnoszonych na każdy strzał. Twoja ciężka broń energetyczna powinna teraz działać cztery do pięciu razy dłużej, a półautomatyczna broń energetyczna powinna wytrzymywać dwa razy dłużej bez konieczności napraw.
- Daliśmy też półautomatycznej broni energetycznej dodatkową premię zadawanych obrażeń (+10%), dzięki czemu kąsa ona nieco mocniej.
- Broń ciężka
- Generalnie zmniejszyliśmy szybkostrzelność automatycznej broni ciężkiej o dużej szybkostrzelności i zwiększyliśmy zadawane przez nią obrażenia o +10%. Dostosowanie szybkostrzelności takiej broni dało nam możliwość zwiększenia obrażeń, dzięki czemu przebija się ona przez pancerz bardziej efektywnie, bez zbytniego zwiększania współczynnika obrażeń na sekundę.
- Obrażenia zadawane przez całą pozostałą automatyczną broń ciężką zostały zwiększone o 10% do 20%.
- Podobnie jak w przypadku broni energetycznej powyżej, znacznie zmniejszyliśmy uszkodzenia stanu, które automatyczna balistyczna broń ciężka odnosi przy każdym strzale. Broń taka powinna wytrzymywać około cztery razy dłużej zanim konieczne będzie odwiedzenie pracowni rusznikarskiej.
- Wiemy, że wielu z was prosiło także o zmiany wagi dla broni ciężkiej. Choć w łatce nr 7 nie wprowadzamy żadnych zmian w tym temacie, planujemy wprowadzić usprawnienia w kolejnych aktualizacjach. Damy znać, gdy tylko będziemy mieli bliższe szczegóły.
Zmiany w budżecie warsztatów i C.A.M.P.: W łatce nr 7 planujemy dokonać znacznych zmian w systemie budżetu C.A.M.P. i warsztatów. Powinno to pozwolić budować jeszcze większe i bardziej wyszukane siedziby na pustkowiu.
- Budżet wymagany na wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wieżyczki i elementy oświetlenia został znacząco zmniejszony. W zamian wprowadzono maksymalną liczbę takich elementów, które można umieścić w C.A.M.P. czy warsztacie. Menu budowy będzie teraz pokazywało ile sztuk danego obiektu wzniesiono już w C.A.M.P., ile znajduje się w magazynie oraz ile można maksymalnie zbudować w każdym miejscu.
- Istnieje kilka ważnych aspektów budżetów C.A.M.P. i warsztatów, o których musimy pamiętać, dokonując zmian. Chodzi o to, jak obiekty są używane przez graczy, jakie jest ogólne wyważenie budynków, a nawet wydajność sprzętowa gry. Choć powyższe zmiany nie zwiększają bezpośrednio budżetu, powinny one dać graczom więcej możliwości zbudowania różnych fajnych rzeczy, a nam dać elastyczność dla dalszego ulepszania i szlifowania wyważenia oraz wydajności.
Zmiany w umieszczaniu C.A.M.P.: Co jakiś czas wprowadzamy do gry nową zawartość. Może ona być położona w miejscu, które było poprzednio dostępne jako przestrzeń pod C.A.M.P. Nie możemy pozwolić na to, żeby zadania i C.A.M.P. zajmowały tę samą przestrzeń i choć robimy co się da, aby ograniczyć takie przypadki, czasem jest to nieuniknione.
- Począwszy od łatki nr 7 i w przyszłych aktualizacjach planujemy dodać do świata gry kilka „stref zakazu budowy”, które uniemożliwią graczom budowanie tam C.A.M.P.
- Możliwe jest jednak, że niektórzy gracze zbudowali już coś w tych miejscach, zanim stały się one strefami zakazu budowy. W takim przypadku, w momencie dołączania do świata gracze otrzymają informację o tym, że ich C.A.M.P. nie może dłużej stać w tym miejscu i propozycję bezpłatnego umieszczenia C.A.M.P. gdzie indziej. Nie spodziewamy się, aby takich przypadków było wiele, ale mamy nadzieję, że to bezpłatne przeniesienie pomoże wam znaleźć nowy dom dla waszego domu.
Śledzenie wyzwań: W łatce nr 7 chcemy wprowadzić system, dzięki któremu łatwiej będzie śledzić wyzwania i postępy w nich poczynione. Dzięki temu gracze zawsze będą wiedzieli, że kolejna nagroda wkrótce trafi do ich kieszeni.
Czytaj też: Masa informacji o Control – mikrotransakcje, DLC i wiele więcej
Źródło: fallout.bethesda.net