Reklama
aplikuj.pl

Faraon powraca – Builders of Egypt to duchowy spadkobierca kultowej produkcji

Builders of Egypt to duchowy spadkobierca Faraona. Zobaczcie, co nas czeka w polskiej produkcji!

Tęsknicie za dawnymi grami? Nic dziwnego. Zapadają nam one w pamięci jako tytuły, przy których mogliśmy spędzać mnóstwo czasu! Do tego pamięć płata figle i zdajemy się nie pamiętać jak źle dane gry kiedyś wyglądały. Mimo tego i tak w kółko zdarza się nam uruchamiać tytuły, które mają już „dzieścia” lat i zanurzać się w ich klimacie. Czasem jednak deweloperzy zauważą ogromne zainteresowanie danym tytułem i tworzą produkcje, które pozwalają nam zasiąść do zabawy jak kiedyś, tylko, że w nowej oprawie i przyjemniejszej mechanice. Fani Theme Hospital otrzymali już Two Point Hospital. Teraz czas na fanów Faraona!

Produkcja stworzona w 1999 roku jest zawsze wymieniana wraz z Zeusem: Panem Olimpu. Do dziś w sieci, co jakiś czas, trafiam na zdjęcia, na których ktoś pokazuje, że właśnie ogrywa kultowe produkcje. Mamy dobrą wiadomość! Wkrótce będzie można przesiąść się na coś nowszego! Przed Wami Builders of Egypt. Znane jeszcze do niedawna jako Hard Ancient Life.

https://www.youtube.com/watch?v=RuXyCE7EkgQ

Czytaj też: Tajwańska gra Devotion usunięta ze Steama – powodem jest Kubuś Puchatek

Powyższy zwiastun ma już ponad rok, więc gra od tego momentu znacznie się rozwinęła. Czego dokładnie się spodziewać po Builders of Egypt? Tytuł ten jest strategią ekonomiczną typu city-building rozgrywającą się w dolinie Nilu. Opowieść zacznie się w okresie protodynastycznym, w którym zaobserwować będzie można narodziny Starego Egiptu, oraz śmierć Kleopatry VII. Najważniejszym aspektem ma być umiejętne zarządzanie urbanistyką poprzez kształtowanie siatki ulic, wzajemnej relacji budynków i sąsiedztwa. Dobrze zaprojektowane miasto znaczni poprawi efektywność gospodarczą, co w dalszym ciągu przełoży się na osiągane dochody.

Autor produkcji przyznaje, że w grze ważne będzie pięć rzeczy: polityka, religia, handel, monumenty oraz wojny. Przed zarządcą miasta będą stały trudne wybory w ciągle zmieniającym się politycznym otoczeniu. Kosztowne ekspedycje, wezwania Faraona, prośby innych miast, zagrożenie militarne i mieszanie się różnych kultur – to wszystko czeka na graczy. Seria niewłaściwych wyborów może nas kosztować utratę partnerów handlowych oraz omijanie szerokim łukiem przez potencjalnych osadników, a całkowity brak posłuszeństwa wobec władcy może skończyć się wojną domową.

Bóstwa będą mogły ingerować w życie codzienne, lecz odbywać się to będzie w sposób niejawny. Głównym aspektem religii będzie zaspokojenie potrzeby dostępu do miejsc kultu, zapewnienie dóbr świątyniom, organizowanie festiwali i święta Opet. Zaniedbanie tej sfery może doprowadzić do niepokoju społecznego, groźnego na równi z np. głodem. Handel jest najważniejszym elementem zapełniającym królewski skarbiec. Bez niego bardzo trudno o ekonomiczną stabilność zbudowaną wyłącznie na podatkach. Dlatego też w interesie gracza będzie efektywna produkcja dóbr na eksport po cenach, które będą mogły się dynamicznie zmieniać w zależności od sytuacji geopolitycznej.

Na gracza w Builders of Egypt będą czekać mastaby, obeliski, świątynie oraz piramidy. Obserwować będzie można ich powolny proces powstawania. Zespół cieśli, kamieniarzy, architektów i zwykłych robotników będzie wznosił budowlę krok po kroku. Nie będzie to zabieg czysto graficzny – proces budowy będzie poważnym obciążeniem finansowym i nie pozostanie bez wpływu na finanse lub nastroje społeczne. Historia Egiptu przesiąknięta jest starciami rodzących się i upadających imperiów. Na gracza spadnie obowiązek obrony miast przed atakami obcych wojsk, tworzenie planów ataku oraz dołączanie do kampanii na wezwanie Faraona.

Czytaj też: Tworzenie Spider-Mana, czyli jak kałuże mogą wpłynąć na hype

Źródło: hardancientlife.com