WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Lepiej oddajcie swoje Ferrari 812 Superfast do serwisu, bo odpadnie Wam szyba

Lepiej oddajcie swoje Ferrari 812 Superfast do serwisu, bo odpadnie Wam szyba

Ferrari jest zmuszone wycofać aż 1063 egzemplarzy swojego 812 Superfast wyprodukowanego w latach 2018-2020 przez problem z tylną szybą.

Ferrari 812 Superfast i jego odlatująca szyba

Problem Ferrari 812 Superfast polega na tym, że egzemplarze mogą posiadać niedokładnie zamontowaną tylną szybę, a dokładniej mówiąc, nieprawidłowe jej klejenie, które może zmniejszyć długotrwałą przyczepność.

Czytaj też: Renault będzie miał swoje Ferrari? Ambitne plany szefa z marką Alpine
Czytaj też: Jednomiejscowa 833-konna strzała, czyli Ferrari Monza SP1 po wizycie u Novitec
Czytaj też: Oto nowe Ferrari Portofino M, czyli pierwszy raz DCT w kabriolecie

Pierwsze zgłoszenie tego problemu miało miejsce w Niemczech 11 maja 2020 roku, a następne dwa kilka dni później. Firma rozpoczęła badanie problemu. Analiza wykazała, że ​​jego przyczyna leży w procesie produkcyjnym dotyczący nieoczyszczonego obszaru łączenia szkła na karoserii.

Komitet ds. produktów Ferrari zebrał się 30 września 2020 roku i zdecydował, że konieczne jest zabranie się za łatanie problemu. W ramach darmowego serwisu Ferrari wymieni tylne okno w pojazdach, których dotyczy problem. Właściciele i dealerzy otrzymają powiadomienie o akcji naprawczej 6 grudnia 2020 roku.

Czym jest Ferrari 812 Superfast?

To cacko Ferrari zaprezentowało podczas imprezy w Genewie przed trzema laty, ustawiając je, jako zamiennika dla F12tdf. Pod długą maską Ferrari 812 Superfast znajduje się 6,5-litrowy silnik V12 o mocy 789 KM przy 8500 obr/min i 718 Nm momentu obrotowego przy 7000 obr/min. To wystarczy, aby coupe osiągało prędkość 100 km/h w 2,9 sekundy i maksymalnie dobijało do ponad 340 km.h.