Fitbit Ionic zagraża zdrowiu użytkowników. Producent wycofuje go z rynku

Fitbit Ionic zagraża zdrowiu użytkowników. Producent wycofuje go z rynku

Smartwatch Fitbit Ionic trafił na rynek w 2017 roku Ionic, a jego produkcja zakończyła się dwa lata temu. Teraz jednak znów o nim słyszymy i to wcale nie za sprawą odświeżenia, a z powodu wady, która zmusiła producenta do podjęcia decyzji o wycofaniu urządzenia z rynku.

Fitbit Ionic sprzedał się w liczbie 1 693 000 sztuk na całym świecie

Co więc się stało, że po pięciu latach od premiery i dwóch od zakończenia produkcji, urządzenie nagle zostaje wycofane? Przyczyną są zgłoszenia o przegrzewaniu się baterii. Wedle informacji podanych przez firmę, do tej pory pojawiło się przynajmniej 174 zgłoszenia dotyczących tego incydentu, zaś w 118 przypadkach użytkownik smartwatcha doznał oparzeń, w tym cztery osoby drugiego stopnia, a dwie – trzeciego. Chociaż ten problem wystąpił u zaledwie ułamka posiadaczy Iconic, Fitbit nie ma zamiaru problemu bagatelizować, bo najwyraźniej zdaje sobie sprawę z tego, że problem może wystąpić w późniejszym czasie.

Usunięcie z rynku prawie 1,7 mln egzemplarzy to dość trudne zadanie, jednak wydaje się, że to jedyny sposób na zażegnanie problemu. W pierwszej kolejności firma, wraz z Amerykańską Komisją ds. Bezpieczeństwa Produktów, zaleca zaprzestanie użytkowania smartwatcha i kontakt z producentem. A co z zrobić z samym urządzeniem? Można je zwrócić, a Fitbit w zamian oferuje 299 dolarów (lub równowartość w lokalnej walucie) zwrotu, a także 40% rabat na inne modele smartwatchy. Więcej informacji na temat procedury znajdziecie na stronie help.fitbit.com/ionic.