Reklama
aplikuj.pl

Gears Tactics – test kart graficznych

gpu Gears Tactics, grafika Gears Tactics, wymagani Gears Tactics, karty graficzne Gears Tactics

Gears Tactics to jedna z ciekawszych gier, która niedawno miała swoją premierę. Czy jest ona wymagająca pod względem grafiki?

Zacznę jak zawsze od wymagań tego tytułu. Minimalne są następujące:

  • CPU: Intel Core i3 Skylake / AMD FX-6000
  • GPU: 2 GB GeForce GTX 750 Ti / Radeon R7 260X
  • RAM: 8 GB
  • Dysk: 45 GB
  • System: Windows 10 64 bit

Rekomendowane wyglądają tak:

  • CPU: Intel Core i5 Coffee Lake / AMD Ryzen 3
  • GPU: 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 570
  • RAM: 8 GB
  • Dysk: 45 GB
  • System: Windows 10 64 bit

Wymagania rekomendowane są więc całkiem spore. Procesory Cofee Lake to konstrukcje 8. i 9. generacji intela, więc trzeba tutaj mieć mocny sprzęt. Samo podanie GTX 970 w rekomendowanych wymaganiach również pokazuje, że grafikę trzeba mieć mocną.

W testach wykorzystałem wbudowany w Gears Tactics benchmark. Dobrze oddaje on wymagania tego tytułu i symuluje rozgrywkę. Dzięki niemu mogłem dobrze sprawdzić, jak w grze zachowa się redakcyjny sprzęt. W testach wykorzystałem też sterowniki Nvidia Game Ready 445.87 oraz AMD Adrenaline 20.4.4. Testy przeprowadziłem przynajmniej trzy razy do uzyskania powtarzalności (wbrew pozorom konkretne wyniki mogły się różnić od siebie) przy maksymalnych ustawieniach graficznych.

https://www.youtube.com/watch?v=oziTQgMdXi4

Jeszcze jednak uwaga. W komentarzach pod tego typu artykułami często narzekacie na brak większej ilości kart AMD. To nie jest moja zła wola ani chęć promowania Nvidii. Nie mamy współpracy z AMD ponieważ nie byli w stanie dostarczyć nam swoich produktów jak grafiki na testy, a producenci mają ich po prostu za mało by móc zostawić na stałe w redakcji. Jeśli wejdziecie w dział testy to zobaczycie, że nie ma tam praktycznie kart czerwonych. Skoro nawet do recenzji nie mam jak otrzymać karty to tym bardziej nie mogę do tego typu artykułu. Sami zwracali nam nawet na to uwagę, obiecywali ogarnąć temat i na tym koniec. Nie mam pojęcia skąd wynika taka postawa firmy – zrobiłem co mogłem i niestety nie zmuszę AMD do współpracy. Jedynie Wy możecie nakłonić do tego firmę 🙂

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i7-8700K @ 4,9 GHz
Chłodzenie
Fractal Design Celsius S24
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
Asus ROG Strix Z390-E Gaming
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
Acer Predator XB271HU Abmiprz
Monitor
AOC G2868PQU

Gra jest dosyć wymagająca na ustawieniach Ultra, natomiast nie jest wcale źle. Pamiętajcieteż, że jest to gra taktyczna a nie FPS, więc nawet mniejsza ilość klatek na sekundę niż 60 będzie satysfakcjonująca.

W rozdzielczości 1920 x 1080 płynną rozgrywkę zapewnia nawet RX 5500 XT 8 GB, co naprawdę rzadko się zdarza. Przy najmocniejszych kartach możecie też liczyć na sporo ponad 100 fps, co jest bardzo dobrym wynikiem.

W kolejnej rozdzielczości 60 fps zapewnia dopiero RTX 2060. Natomiast równie komfortowo rozgrywka będzie wyglądała przy 50 fps zapewnianych nawet przez GTX 1660 SUPER. Tutaj naprawdę nie widzę problemów z lekko mniejsza ilością klatek na sekundę.

W ostatniej rozdzielczości żadna z kart nie osiąga 60 fps. Natomiast tak jak wyżej pisałem – moim zdaniem 50 fps również jest satysfakcjonujące. Zapewnia je RTX 2080 w mocno podkręconej wersji.

W testach warto zwrócić jeszcze uwagę na Gigabyte GTX 1650 D6 Windforce OC 4G. Jest to GTX 1650 z pamięciami GDDR6, którego test niedługo ukaże się na łamach WhatNext. W Gears Tactics grafika wypada nieznacznie lepiej od zwykłego GTX 1650, co niestety nie jest satysfakcjonującą poprawą.

Podsumowanie

Gears Tactics to ładnie wyglądająca gra taktyczna, która ma spore wymagania. Nie są one jednak wybitnie wysokie – do rozdzielczości 1920 x 1080 przy ustawieniach ultra wystarczy już RX 5500 XT 8 GB. Gra została dobrze zoptymalizowany i większość z Was może bez problemów cieszyć się z płynnej rozgrywki. W kolejnej rozdzielczości potrzeba już RTX 2060, a w ostatniej żadna z kart nie osiągnęła 60 fps. Natomiast uważam, że 50 fps też wystarczy więc tutaj RTX 2080 w mocno podkręconej wersji również się sprawdzi.

W testach zadebiutowała też karta GTX 1650 GDDR6, która wypadała raczej rozczarowująco – wydajność jest niewiele większa od GTX 1650. Na pełną opinię o niej musicie poczekać jednak do publikacji testu – już niedługo powinien się on ukazać.