Genesis, czyli luksusowa marka Hyundaia postarała się z aktualizacją swojego flagowego sedana G90 na 2020 rok z odpowiednią dawką elegancji, wygody i osiągów.
Genesis G90 w nowym wydaniu zyskuje odważny, świeży wygląd, odświeżone wnętrze oraz poszerzoną listę standardowych systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa.
Jest to pierwsza znacząca aktualizacja G90 od czasu wprowadzenia go na rynek i co ważniejsze, jego odważna nowa stylistyka, która całkowicie zmienia przód i tył samochodu, ujawnia kierunek stylizacji marki.
Z tyłu nowy G90 posiada teraz zintegrowany spojler, a jego tylne światła zmieniły się z pionowych na wąskie poziome jednostki. Tablicę rejestracyjną przeniesiono również na zmodernizowany zderzak między dwoma dużymi końcówkami wydechu z kształtem podobnym do maskownicy sedana. Nowe koła sprawiają z kolei wrażenie znacznie bardziej dynamicznych z tą swoją sześciokątną konstrukcją , która raz jeszcze nawiązuje do maskownicy chłodnicy.
Wewnątrz zmiany są mniej dotkliwe. 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy G90 jest teraz ekranem dotykowym, a jego oprogramowanie jest podkreślone miedzianymi akcentami. To jednocześnie pierwszy model Genesis, który oferuje bezprzewodowe aktualizacje map nawigacyjnych i oprogramowania. Resztę dopełnia CarPlay i Android Auto w standardzie, czy technologia aktywnej redukcji szumów przy zmianie wykończenia i materiałów wewnętrznych.
Genesis rozszerzył również standardową listę pomocniczych technologii dla kierowcy tego sedana. Mowa o asystencie trzymania się pasa ruchu, tym z myślą o jeździe na autostradzie, systemach ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu i systemach ostrzegania o kolizji z przodu.
Tak jak poprzednio, dostępne będą dwa poziomy wyposażenia, a zawieszenie i układ napędowy G90 pozostaną niezmienione. Wydanie 3.3T Premium kosztuje 73195$ i jest napędzane turbodoładowanym 3,3-litrowym silnikiem V6 o mocy 365 koni mechanicznych. Więcej, bo już 76695$ ceny początkowej przyjdzie nam zapłacić na G90 5.0 Ultimate, czyli najdroższy wariant z wolnossącym 420-konnym 5.0-litrowym silnikiem V8.
Napęd na tylne koła jest standardem, a napęd na wszystkie koła jest opcjonalny we wszystkich modelach. Oba silniki są nadal połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.