Reklama
aplikuj.pl

Gra Decoder zwiększa uwagę i koncentracje użytkownika

Gra Decoder zwiększa uwagę i koncentracje użytkownika
Gra Decoder zwiększa uwagę i koncentracje użytkownika

Naukowcy z uniwersytetu Cambridge opracowali grę Decoder, która wysila mózg gracza na tyle, że poprawia jego uwagę i koncentrację już po miesiącu zabawy. Tradycyjnie pomysł znalazł wielu przeciwników, ale użytkownicy iPhone mogą przetestować ją na własnej skórze, pobierając Peak z App Store.

Decoder został opracowany przez zespół z Behavioral and Clinical Neuroscience Institute w odpowiedzi na wiele aplikacji do treningu mózgu, które są obecnie dostępne na rynku. Jednak zamiast obiecywać przysłowiowych gruszek na wierzbie, twórcy zdecydowali się podejść do tego nieco poważniej i poprzeć swoje twierdzenia eksperymentalnym badaniem. W nim wzięło udział 75 młodych dorosłych, których podzielono na grupę kontrolną, grupę grającą w Decoder i grupę grającą w Bingo w ramach ośmiu sesji po jednej godzinie w ciągu miesiąca.

Aby przetestować uwagę i poziom koncentracji, na początku i na końcu badania wszyscy uczestnicy ukończyli test automatycznej oceny szybkiej informacji wizualnej. Ten test jest uważany za „wiarygodną i obiektywną miarę ciągłej uwagi”. Badanie wykazało, że po zaledwie jednym miesiącu używania Decodera, badani wykazywali zauważalną i znaczącą poprawę uwagi oraz koncentracji w porównaniu do tych, którzy albo nie grali w żadną grę, albo grali w Bingo. Jak jednak twierdzi kilka ekspertów:

Korzyści wydają się być ograniczone do testu komputerowego i tylko z nadzorowanym użyciem aplikacji. Bardziej korzystne może być spędzanie ośmiu godzin w miesiącu na innych czynnościach, takich jak chodzenie na spacer lub na siłownię, gdzie istnieje wiele dowodów na korzyści poznawcze i inne korzyści zdrowotne.

Inni badacze sugerują, że jakakolwiek ogólna poprawa stężenia zidentyfikowana w badaniu może wynikać z fundamentalnego podobieństwa między grą Decoder, a testem używanym do oceny przedmiotów. Pojawiają się nawet wątpliwości, czy badanie nie miało na celu zwiększenia zainteresowania aplikacją pod kątem zarobkowym.

Czytaj też: Artykuł 11 i 13 odrzucony przez 11 krajów UE

Źródło: New Atlas