Amerykańskie Laboratorium Badawcze Sił Powietrznych (AFRL) przeprowadziło ostatnio kompleksowy przegląd hipersonicznej rakiety X-60A stworzonej we współpracy z Generation Orbit Launch Services, która teraz może wejść do fazy produkcyjnej, oczekując na swój pierwszy lot gdzieś w 2020 roku.

Czytaj też: Dron-pomocnik XQ-58A Valkyrie przetestowany przez lotnictwo USA

X-60A nazywany początkowo GOLauncher 1 jest niczym innym, jak sposobem na ograniczenie wydatków związanych z tworzeniem nowych hipersonicznych (zdolnych do osiągania prędkości od 6 125 km/h do 12 300 km/h) samolotów i pocisków. Wspomniany wynalazek jest pneumatyczną rakietą napędzaną niewielkim silnikiem z rakiety Hadley’a, spalającym ciekły tlen i naftę, która została zaprojektowana specjalnie do hipersonicznych badań AFRL nad systemami lotniczymi. Nie tylko zwiększa ich częstotliwość, ale też ogranicza koszty, jakich wymagają.

Zastosowanie w przypadku X-60A ciekłego paliwa sprawiło, że rakieta jest nie tylko bardziej elastyczna względem postawionych jej zadań, ale też oferuje lepsze osiągi niż tradycyjne wzmacniacze rakietowe. Finalnie może rozwinąć prędkość do 8 Machów, co przekłada się na zawrotne 9800 km/h. Podczas swojego jednorazowego „wypadu” ma dostarczać inżynierom telemetrię lotu oraz szereg innych danych, potrzebnych do dalszego rozwoju podobnych projektów.

Czytaj też: JLTV nie takim idealnym zastępcą dla Humvee w armii USA

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej