Huawei wprowadza nową politykę prowizji dla twórców aplikacji, które trafią do AppGallery. Przez pierwszy rok firma prawie wcale nie będzie na nich zarabiać, ale nawet później stawki będą bardzo korzystne.
Huawei zachęca twórców aplikacji wysokimi prowizjami
Jak pokazał przykład Epic Games Store w branży gier, wysoka prowizja jest w stanie skutecznie zachęcić twórców aplikacji do tworzenia ich dla nowej platformy.
W ramach nowej polityki prowizyjnej, Huawei niemal całkowicie zrzeknie się przychodów z aplikacji w AppGallery.
W przypadku standardowych stawek, Huawei zabiera 20% przychodów z aplikacji edukacyjnych i 30% z gier oraz pozostałych kategorii. Reszta trafia do deweloperów. W myśl nowej polityki prowizyjnej, przez pierwsze 12 miesięcy od pojawienia się tytułu w AppGallery Huawei nie będzie pobierać żadnej prowizji, za wyjątkiem 15% w przypadku gier.
Następnie w okresie od 13 do 24 miesiąca prowizja Huaweia wyniesie 10% w przypadku aplikacji edukacyjnych i 15% w przypadku gier oraz pozostałych kategorii.
Powyższe warunki, jak na razie, będą obowiązywać deweloperów, którzy zgodzą się na pojawienie w AppGallery przed 30 czerwca 2020 roku.
Google bierze więcej
W przypadku Sklepu Play Google’a nie ma żadnych udogodnień dla nowych deweloperów. Stawka jest stała i Google zawsze pobiera 30% prowizji.
W przypadku wspomnianego wcześniej Epic Games Store, do twórców gier trafia aż 88% przychodów.