Reklama
aplikuj.pl

[Aktualizacja] Huawei EMUI z reklamami? Wyjaśniamy jak jest naprawdę

Huawei Mobile Services

Jak poinformował dzisiaj serwis MySmartPrice, interfejs EMUI może zacząć wyświetlać reklamy. Podobnie jak robi to choćby MIUI. Sprawa jednak nie jest taka oczywista i wygląda na to, że na chwilę obecną nie mamy się czego obawiać.

Twórcy serwisu opisują otrzymaną aktualizację systemu, choć nie wiadomo dla jakiego konkretnie modelu smartfonu. Z opisu możemy podejrzewać, że może chodzić o Mate’a 30 Pro.

W plikach dotyczących Polityki Prywatności, których jak wiadomo nikt nie czyta, pojawia się wzmianka o Huawei Ads. Z opisu funkcji wynika, że może ona zacząć wyświetlać reklamy dla użytkowników smartfonów wyposażonych w Huawei Mobile Services, czyli np. Mate 30 Pro. Sprawa nie dotyczy urządzeń z certyfikowanym Androidem, czyli np. modelu P30 Pro. Jak się później okazało, chodzi tutaj o możliwość wyświetlania reklam przez firmy trzecie, która może, ale nie musi się pojawić. Jak możecie zobaczyć w dalszej części tekstu, sprawa mogła zostać wyolbrzymiona.

Dodatkowo w opisie znajdują się informacje o tym, że dane użytkowników zebrane do personalizacji reklam będą przechowywane przez rok i przechowywane w centrach danych w HongKongu i Singapurze. Reklamy będą mogły śledzić położenie użytkownika, ale tylko za jego zgodą. Dane mogą też być przechowywane w Egipcie, Meksyku, Indiach, Korei Południowej i Pakistanie, o ile użytkownik znajdzie się na terenie jednego z tych państw.

Z tego wynika, że nadchodzący Huawei P40 Pro może być sprzedawany w pakiecie z reklamami. Ale nie do końca jestem przekonany, czy wysyłanie danych użytkowników na serwery w Azji jest zgodne z europejskimi przepisami. Jeśli jesteście w stanie wyjaśnić te wątpliwości, koniecznie dajcie znać w komentarzach. Warto tutaj zauważyć, że serwis MySmartPrice mieści się w Indiach. Więc zapisy mogły dotyczyć tylko miejscowego rynku.

Tymczasem my czekamy na komentarz Huaweia w tej sprawie.

Aktualizacja

Jak uspokaja ponownie portal MySmartPrice, treść dokumentu mogła zostać źle zrozumiana w pierwotnej wersji. Wszystko wskazuje na to, że Huawei Ads to faktycznie platforma reklamowa, ale Huawei nie będzie dzięki niej wyświetlać reklam. Będą mogli to zrobić producenci aplikacji zewnętrznych.

To swego rodzaju furtka, dzięki której Huawei może, ale nie musi, pozwolić dostawcom zewnętrznym na wyświetlanie reklam w obrębie interfejsu.