Powołując się na dane GFK Polonia Huawei pochwalił się udziałem w polskim rynku smartwatchy. Ten w ostatnim czasie dynamicznie rośnie i firma wyrasta na lokalnego dominatora.
Huawei rozpycha się na polskim rynku
W ujęciu ilościowym, inteligentne zegarki Huaweia stanowią 40,7% polskiego rynku. To bardzo duży wzrost w porównaniu z 26,8% w grudniu 2019 roku.
Firma zanotowała też duży wzrost pod względem wartościowym. Z 9,2% przed rokiem do 23% obecnie. Z kolei wzrost pomiędzy grudniem 2019 roku, a czerwcem 2020 nastąpił z 18,4% do 28,4%.
Czytaj też: Bill Gates wie, jak do końca roku zmieni się śmiertelność koronawirusa
Wyniki Huaweia to efekty braku konkurencji
Wyniki Huaweia nie wzięły się z niczego. Zegarki Watch GT kupimy za kilkaset złotych. Dostajemy mocno poszerzone funkcje znane z opasek sportowych, choćby o możliwość prowadzenia rozmów, czy większe możliwości śledzenia aktywności sportowej oraz solidne wykonanie, ładny wygląd oraz wysokiej jakości ekran.
Czytaj też: Zobaczcie jak AMD Ryzen 7 4700G odpala Doom Eternal
Jaką mamy alternatywę? Masę opasek sportowych na czele z Xiaomi Mi Bandem, zegarki znacznie słabsze funkcyjnie, brzydsze i gorzej wykonane jak realme Watch, czy Amazfit Bip. Dalej mamy kosztujące podobne pieniądze zegarki Garmina. Których nikt nie zna, a opinii czy recenzji w sieci jest jak na lekarstwo. Kończąc na znacznie droższych zegarkach Grupy Fossil z Wear OS, zegarkach Samsunga z Tizenem i Apple Watch. Albo jeszcze droższych Garminach z najwyższej półki.
Przy takim wyborze ludzie nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na zakup zegarka Huaweia.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News