Volkswagen zaprezentował w Szanghaju koncept elektrycznego SUVa I.D. Roomzz, który jest wersją wyjściową dla modelu produkcyjnego w 2021 roku. Jednak to, że jest konceptem widać po nim już na pierwsze… otwarcie drzwi. 

Volkswagen poszedł bowiem w zdecydowanie niespotykany sposób otwierania drzwi, który jest domeną furgonetek. Mowa oczywiście o drzwiach przesuwnych i choć te są spotykane w SUVach, to głównie dotyczą tylnych albo przednich foteli. Jednak w I.D. Roomzz producent zastosował tego rodzaju drzwi zarówno na tyle, jak i na przodzie, co może i wygląda świetnie po otworzeniu obu par, to jest niespecjalnie użyteczne. Jasne – wciśnięcie się w niewielkie miejsce do parkowania zawsze wchodzi w grę, ale chociaż to my nie będziemy mieli problemu z otworzeniem drzwi, to osoba parkująca obok już tak. Dlatego też możemy być pewni, że produkcyjna wersja elektrycznego SUVa Volkswagena na 2021 rok będzie pozbawiona tego dodatku.

Pod kątem układu napędowego może doczekamy się kopii 1:1, bo ten prezentuje się naprawdę solidnie. Mowa bowiem o dwóch silnikach (po 1 na jedną oś), gdzie każdy może pochwalić się mocą 302 koni mechanicznych, co owocuje „czasem do setki” w wysokości 6,6 sekundy, choć ograniczoną do około 180 km/h prędkością maksymalną. Z kolei zasileniem tego ma zajmować się akumulator o mocy 820 kWh zapewniający zasięg do 450 kilometrów i akceptujący szybkie ładowanie prądem stałym. 30 minut ma więc trwać podniesienie poziomu naładowania z 0% do 80%.

W I.D. Roomzz nieco dziwi obecność wyłącznie czterech miejsc, ale wynagradza to możliwość obrócenia foteli o całe 25 stopni. Koncept może się też pochwalić równie konceptualną autonomiczną jazdą na poziomie 4 oraz nowoczesną deską rozdzielczą z informacjami wyświetlanymi przez HUD i ekranem w kierownicy. Znalazło się nawet miejsce na system filtracji CleanAir, co zapewne zostanie na pokładzie, zważywszy na to, że samochód na podstawie I.D. Roomzz zadebiutuje w 2021 roku, ale najpierw w Chinach. Oby tylko pozostawiono ten fenomenalny panoramiczny dach…

Czytaj też: Elektryczny motocykl Essence e-Raw z 400 Nm momentem obrotowym

Źródło: New Atlas

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!