WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Większość Polaków ma w szufladzie dwa nieużywane smartfony

Statystyka rzecz piękna. Z badania zleconego przez Digital Care wynika, że prawie 3/4 Polaków posiada trzy smartfony. Dwa z nich trzymamy w szufladzie. Na czarną godzinę.

Ile mamy smartfonów?

W 2019 roku na polski rynek trafiło 6,75 mln smartfonów. To całkiem sporo. W sumie z inteligentnego telefonu korzysta 80% Polaków, a prawie 1/3 z nas na co dzień korzysta z dwóch tego typu urządzeń. Co warto podkreślić, korzystamy głównie z nowych urządzeń, bo 4/5 badanych wskazuje, że używa smartfonów nie starszych niż 2 lata.

Zaskakująca jest informacja o tym, że 62% badanych stwierdziło, że łącznie posiada trzy smartfony.

Jak komentuje wyniki badania Andrzej Pasek z zarządu Digital Care:

Polacy coraz  częściej wymieniają swoje smartfony i są w stanie wydać na nie wyższe kwoty. Co ciekawe w przypadku kiedy telefon ulegnie uszkodzeniu, bardzo często trafia do szuflady. Wynika to z faktu, że obecnie nawet drobna usterka może wiązać się z koniecznością wymiany kilku elementów, a to, bez wykupionej ochrony, może oznaczać duże koszty, które nieraz przewyższają połowę wartości nowego urządzenia. Przykładowo, najdroższa zrealizowana w 2019 roku przez Digital Care naprawa opiewała na kwotę 3503,42 zł i dotyczyła Samsunga Note 9 Dual SIM

Smartfon to dla nas ważna rzecz

Badanie pokazuje też, że cenimy sobie nasze smartfony. Tylko 4% badanych w żaden sposób nie zabezpiecza urządzeń przed uszkodzeniami. Prawie połowa użytkowników ma za sobą uszkodzenie smartfonu w wyniku wypadku, z czego 45% zdarzeń miało miejsce w domu. Króluje tutaj wypadnięcie z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Tylko mniej niż połowa badanych zdecydowała się na naprawdę uszkodzonego smartfonu ze względu na wysokie koszty przedsięwzięcia.

Smartfony lubimy, cenimy, ubezpieczamy

W obawie przed uszkodzeniami smartfonów coraz częściej sięgamy po ubezpieczenia. Często te dostępne u operatorów. W 2019 roku firma Digital Care wykonała 306 tys. autoryzowanych napraw właśnie w ramach tego typu ubezpieczeń. Najwięcej z nich przypadło na lipiec i sierpień, kiedy do firmy trafiało nawet 1000 zgłoszeń naprawy dziennie. To o 200 więcej niż w roku 2018. Najwięcej uszkodzonych smartfonów pochodzi z Warszawy.