WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Intel dodał oficjalną obsługę API Vulkan

Vulkan jest bardzo ciekawym API, o którym mówi się, że może namieszać na rynku. Jednakże do tej pory Intel nie wspierał go w swoich konstrukcjach, co było dziwnym posunięciem. Na szczęście ma się to teraz zmienić.

Gry i aplikacje oparte o Vulkana będą wspierane przez zintegrowane czipy GPU w procesorach 7 generacji (Kaby Lake) oraz 6 generacji (Skylake). Wsparcie dostanie także HD Graphics 505. Takie wsparcie otwiera drzwi producentom, chcącym wykorzystać to API w aplikacjach wykorzystujących na systemach Windows google do wirtualnej rzeczywistości. Oczywiście teraz także można było uruchamiać gry bazujące na Vulkanie jednakże Intel oficjalnie tego nie wspierał.

Większość aktualnych gier ciągle jednak wykorzystuje DirectX 11 lub 12. Oba API wraz z Vulkanem mają wspólną cechę- próbują one maksymalnie wykorzystać najnowsze GPU i CPU dla lepszej grafiki. Jednakże omawiane API wykorzystuje mniej zasobów dzięki czemu może szybciej generować grafikę.

Takie krok Intela pozwoli także na łatwiejsze przepisywanie gier z DirectX 12 na Vulkana. Nowe API zastąpiło bowiem OpenGL, na które portowanie uznawane było za zbyt czasochłonne. Co ciekawe także niektóre smartfony obsługują owe API- np. Samsung Galaxy S7. Intel otworzył więc drogę na jeszcze lepsze rozpowszechnianie nowego API i mam nadzieję, że dzięki temu powstanie coraz więcej aplikacji i gier je wykorzystujących.

Źródło: http://pcworld.com/