W dobie globalizacji jesteśmy bombardowani reklamami z niemal każdej strony. O ile programowanie blokujące niechciane treści nie powinno już budzić zdziwienia, tak sytuacja wygląda zupełnie inaczej w codziennym życiu. Wszak trudno sobie wyobrazić, by istniało urządzenie, które zablokuje reklamy widoczne np. na ekranie telewizora. Tak było do moment, gdy powstał projekt IRL Glasses.
Technologia, na której opiera się projekt jest dość prosta. Wykorzystuje ona ideę polaryzacji fali. Okulary spłaszczają i obracają spolaryzowaną soczewkę, co doprowadza do zablokowania światła emitowanego np. przez ekrany LCD bądź LED. W efekcie obraz zostaje zaciemniony i wydaje się zupełnie niewidoczny.
Obecnie projekt znajduje się w fazie testów a niedawno trafił na platformę Kickstarter. Twórcy zaznaczają, że IRL Glasses powinny działać w przypadku większości telewizorów LCD oraz LED. W przypadku komputerów sytuacja wygląda odrobinę mniej kolorowo, natomiast ekrany smartfonów, m.in. OLED i AMOLED w ogóle nie są blokowane. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku billboardów reklamowych.
Autorzy pomysłu przyznają, iż mają świadomość co do niedoskonałości obecnej wersji. Jednocześnie dodają, że projekt będzie regularnie rozwijany i w przyszłości powinien objąć większy zakres wyświetlaczy. Na obecną chwilę okulary kosztują 49 dolarów. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do kupców w kwietniu 2019 roku. Cena nie jest szczególnie wygórowana, dlatego jeśli IRL Glasses okażą się skuteczne, to mogą zyskać wielu sympatyków.
[Źródło: newatlas.com; grafika: IRL Glasses]