Metro Exodus to kolejna gra po Battlefield V, w której możemy zobaczyć implementację DLSS i RTX. Technologie te budzą spore dyskusje w sieci. W szczególności dotyczą one sensu ich wykorzystania. Zebraliśmy więc dla Was karty RTX 2070, 2080 i 2080 Ti w celu sprawdzenia, jak obie technologie sprawują się w tej grze i czy są one warte jakiejkolwiek uwagi.
Na początek pewna uwaga – możliwości włączenia DLSS są ograniczone w Metrze. Prezentuje je tabelka poniżej.
W związku tym nie mamy możliwości zaprezentować wyników przy włączonym DLSS i wyłączonym RTX w Full HD i 2K. Sprawdziliśmy to i gra automatycznie nadpisuje ustawienia i wyniki są takie same jak gdyby DLSS był wyłączony.
Platforma testowa
Testy i podsumowanie
Jak możecie sami zobaczyć włączenie RTX znacząco obniża ilość FPSów a DLSS je zwiększa. Przy rozdzielczości 4K DLSS wręcz prawie rekompensuje starty FPS związane z technologią RTX. Tak naprawdę i tak jedynie RTX 2080 Ti może zapewnić w miarę płynną grę przy 4K i Ultra detalach. To jest zapewnione też tylko przy włączonym DLSS, przy wyłączonym nie macie co liczyć na płynną grę. Musicie zmniejszyć detale, aby było to możliwe. Trochę lepiej jest z mniejszymi rozdzielczościami, ale tak naprawdę DLSS i tak ratuje sprawę.
Generalnie aktualnie RTX przy wysokich detalach gry bez DLSS nie istnieje i jego włączenie automatycznie powinno wiązać się ze zmniejszeniem detali. Chyba, że macie najmocniejszą grafikę i grafie przy Full HD. Pamiętajcie też, że ZOTAC AMP Extreme to najwydajniejsze grafiki w swoich seriach – na produktach konkurencji będzie jeszcze gorzej.,
Poniżej znajdziecie też przykładowe screeny z różnych trybów. Dajcie znać w komentarzach czy rzeczywiście widzicie różnice pomiędzy różnymi ujęciami i czy uważacie, że DLSS jest naprawdę tak słaby jak to wydaje się po komentarzach na rożnych forach.