Reklama
aplikuj.pl

Jak szybko uruchomisz bramkę płatności?

Jak szybko uruchomisz bramkę płatności

Wdrożenie bramki płatności to nie tylko kwestia kosztów, ale także czasu potrzebnego na przeprowadzenie tego procesu. Czas wdrożenia bramki zależy od wielu czynników, takich jak stopień skomplikowania integracji, doświadczenie wykonującego ją zespołu IT oraz wybrane funkcje i usługi. Przyjrzyjmy się, jak długo może potrwać wdrożenie bramki płatności i na jakie kroki warto się przygotować.

Pierwszym krokiem w procesie wdrożenia bramki płatności jest wybór odpowiedniego dostawcy. Proces ten może zająć od kilku dni do kilku tygodni, w zależności od liczby ofert, które chcemy przeanalizować, oraz od specyficznych wymagań biznesu. Ważne jest, aby dokładnie zapoznać się z ofertami różnych dostawców i wybrać rozwiązanie, które najlepiej odpowiada naszym potrzebom.

Nie spiesz się: zasięgnij opinii w branży, ale obserwuj też, robiąc zakupy w sieci, za pośrednictwem której bramki płatniczej płaci Ci się najlepiej. Na tzw. CX (Customer Experience) składa się szereg istotnych czynników. Są to m.in. przejrzysty i intuicyjny interfejs, który równie dobrze działa na ekranie komputera i urządzeniu mobilnym. To także czytelne komunikaty e-mail informujące o płatności. Niektórzy operatorzy, np. Tpay, oferują możliwość wysłania mailowego przypomnienia z linkiem umożliwiającym dokończenie transakcji: to wartościowe narzędzie pomagające zmniejszać liczbę porzuconych koszyków w e-sklepie.

tpay-czas-bramki-1

Na początek: rejestracja i weryfikacja

Po wyborze dostawcy następuje etap podpisania umowy oraz weryfikacji konta. W zależności od dostawcy, proces ten może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Niektóre firmy oferują szybkie procedury rejestracyjne, podczas gdy inne mogą wymagać więcej formalności i czasu na sprawdzenie danych. Dobrze, jeśli operator umożliwia podpisanie umowy online (np. w Tpay jest to zaakceptowanie warunków OWU), a także zapoznanie się z jej treścią jeszcze przed podpisaniem – skróci to czas załatwiania formalności i zwiększy transparentność współpracy.

Weryfikacja to niezbędny element na drodze do przyjmowania płatności online. Operator e-płatności sprawdza szereg informacji o firmie, m.in. weryfikując dane rejestrowe, numer rachunku i dane reprezentantów i beneficjentów, a także strony WWW oraz polityki prywatności i regulaminu sklepu. Tu też czas trwania tego kroku bywa różny. W Tpay cały proces weryfikacji jest sprawny: może zająć nawet do 24 godzin, jednak jeśli wymagane jest uzupełnienia braków w dokumentach – może się przedłużyć.

tpay-czas-bramki-2

Integracja bramki płatności z e-sklepem

Kolejnym krokiem jest integracja bramki płatności z naszym systemem sprzedażowym. Czas integracji zależy od stopnia skomplikowania silnika e-commerce oraz od dostępnych zasobów IT. Dla systemów Open Source (WooCommerce, PrestaShop) to zaledwie kilkanaście minut (pod warunkiem, że operator udostępnia stosowną wtyczkę), natomiast dla bardziej zaawansowanych rozwiązań autorskich może to być nawet kilka dni.

Jeszcze przed podpisaniem umowy z operatorem bramki płatniczej sprawdź, czy wspiera odpowiednią wtyczką lub aplikacją platformę e-commerce, z której korzystasz. Aktualizacja wtyczek, dodawanie do nich nowych metod płatności i funkcji to znak, że operator realnie wspiera sklepy, które korzystają z jego usług. Dla przykładu – Tpay posiada w ofercie kilkadziesiąt wtyczek do platform e-commerce.

Ważne w tym przypadku jest, aby pracujący przy tym zespół IT miał odpowiednie doświadczenie i wiedzę, aby przeprowadzić integrację sprawnie i bez problemów. Po zakończeniu wszystkich powyższych etapów bramka płatności jest gotowa do przyjęcia pierwszej płatności.

Aby przyspieszyć wdrożenie płatności online, warto dokładnie zaplanować każdy etap i zapewnić odpowiednie zasoby ludzkie i techniczne. Współpraca z doświadczonym dostawcą bramki płatności oraz świadomość uwarunkowań technicznych i biznesowych może znacząco skrócić czas potrzebny na wdrożenie i zapewnić płynność całego procesu. Dlatego ważne jest, aby dokładnie przeanalizować wszystkie etapy procesu i przygotować się na ewentualne wyzwania, które mogą się pojawić.

Materiał sponsorowany.