Karta graficzna Intel Arc A380 w 50 grach. Sprawdzono kwestię sterowników

niemobilna karta graficzna Intela, Intel Arc A380?

Jak karta graficzna Intel Arc A380 wypadnie w 50 grach pod kątem wsparcia sterowników graficznych? Na to pytanie odpowiedział serwis PC Games Hardware, który w tym celu przetestował dziesiątki gier o różnej dacie premiery.

Jak pod kątem sterowników wypada karta graficzna Intel Arc A380?

Sterowniki graficzne to jeden ze zdecydowanie najmniej docenianych elementów nowych kart graficznych, choć dokładnie określa to, jak wypadają w praktyce. Przykładowo Intel skupił się przede wszystkim na optymalizacji swoich sterowników w nowoczesnych API (DirectX 12 oraz Vulkan), pomijając starsze rozwiązania. Firma wyszła ponoć z założenia, że starsze gry (korzystające np. z DirectX 9/10/11) są na tyle mało wymagające, że lepiej zadbać o optymalizację tam, gdzie jest ona potrzebna najbardziej.

Czytaj też: Ceny procesorów Intel Raptor Lake-S wyciekły

Skutki tego ujawnia powyższy zbiór gier i tego, jak radzą sobie z najnowszym sterownikiem Intela (sprzed tygodnia) i kartą graficzną Arc A380. Wygląda na to, że większość gier z DirectX 12 “działa dobrze”, choć np. Spider-Man Remastered ma problem z HBAO+, Halo Infinite łapie artefakty, a Farming Simulator 22 wariuje przy ustawieniu SSAO powyżej poziomu niskiego. Większe problemy mają gry na starszych API, a nawet Vulcan, ale to z całą pewnością coś, co można “naprawić” w ramach nowych aktualizacji.