Kenevo SL e-MTB ma umożliwić pokonywanie nawet najtrudniejszych tras

Firma Specialized zaprezentowała w 2020 roku najlżejszy e-MTB z pełnym zawieszeniem, pokazując światu niezwykle lekką wersję modelu Levo. Teraz do tego grona dołącza kolejny superlekki model, zwany Kenevo SL.

Projektanci zachęcają miłośników jazdy po wymagających trasach m.in. obecnością ramy z włókna węglowego FACT 11m, która jest dostępna w czterech rozmiarach. Waży ona o około 5,5 kilograma mniej niż standardowy model Kenevo – ten ma bowiem wagę wynoszącą 24,5 kg w przypadku modelu Expert i 23,6 kg, kiedy mamy do czynienia z Comp.

Czytaj też: Ribble Endurance SL e Hero to jeden z najlżejszych rowerów na świecie

Reklama

Rama może być rzecz jasna regulowana tak, aby ułatwić jazdę. Rowerzysta może podnieść lub obniżyć dolny wspornik o 6 milimetrów. Z kolei kąt główki ramy może być ustawiony na trzy różne sposoby, co daje łącznie sześć różnych konfiguracji. Przedstawiciele Specialized twierdzą, że podwozie zostało zaprojektowany w sposób umożliwiający eliminację niepożądanych zakrzywień.

Kenevo SL e-MTB może zachwycać specyfikacją, ale ma też swoją cenę

Silnik Kenevo SL o mocy 240 W Turbo Super Light 1.1 wytwarza moment obrotowy 35 Nm, a niewymienna 320-watogodzinowa bateria umieszczona w tylnej części roweru powinna wystarczyć na 4,5 godziny jazdy na jednym ładowaniu. W ofercie dostępny jest również 160-watogodzinowy dodatkowy akumulator, który może wydłużyć czas jazdy na jednym ładowaniu do prawie 7 godzin.

Czytaj też: Aventon Aventure, czyli elektryczny rower na każdą trasę

Opisywany e-MTB stoi na 29-calowych kołach z oponami Butcher Grid Trail. Widelec Fox Float 38 zapewnia 170 mm amortyzacji i jest połączony z tylnym zawieszeniem, które zawiera układ sześciu drążków. Kenevo SL e-MTB posiada także 12-biegową przerzutkę i hydrauliczne hamulce tarczowe umieszczone z przodu i z tyłu. Ile przyjdzie zapłacić potencjalnym posiadaczom tego roweru? 11 tysięcy dolarów, czyli ponad 40 tysięcy złotych.