Reklama
aplikuj.pl

Koncept wyścigowego Velostera N doczekał się solidnych ulepszeń

Koncept wyścigowego Velostera N doczekał się solidnych ulepszeń

Hyundai na jeszcze tegoroczne targi SEMA zawita ze swoim modelem Veloster N, który przeżył szereg na wskroś poważnych zmian. Producent nazywa to nawet koncepcją Veloster N Performance i nic dziwnego, patrząc po wszystkich ulepszeniach.

Veloster N Performance Concept doczekał się bowiem nie tylko zmian kosmetycznych. Jego zawieszenie zostało poddane porządnemu przeglądowi, w którym główne skrzypce odgrywały zastosowane cewki H&R i stabilizatory Daewon. Układ hamulcowy został wymieniony na kute sześciotłoczkowe zaciski Alcon z 15-calowymi tarczami z przodu oraz czterotłoczkowe zaciski z 14,2-calowymi tarczami z tyłu. Kute felgi mają z kolei 19 cali i są owinięte oponami Pirelli P-Zero Corza o szerokości 235. Dopełnienie modyfikacji sprowadza się do usztywnienia podwozia WIF i układu wydechowego Capristo.

Maska, osłona chłodnicy, rozdzielacz, progi boczne, spoiler, dyfuzor, lusterka i pokrywa silnika zostały z kolei wykonane przez KWA. Pomarańczowe paski zastępują czerwone pasy występujące w normalnym modelu Veloster N z akcentami na lusterkach, zaciskach hamulcowych, progach bocznych, dyfuzorze, układzie wydechowym i pokrywie silnika. Podobne estetyczne zmiany widać również w kompletnie przerobionym wnętrzu , gdzie pojawiła się nawet skóra Alcantara.

Ta koncepcja jest jednak jednorazowa, ale z ulepszeniami, które mają „duży potencjał dostępności na rynku wtórnym”.