Jesteśmy już po premierze modelu Lexus NX 2022 nowej generacji, czyli luksusowego crossovera, którego produkcja masowa ruszy w trzecim kwartale bieżącego roku i wtedy to doczekamy się dokładnego cennika. Na ten moment wiemy już jednak wszystko na temat tego, co przyniosła nowa generacja.
Lexus NX 2022 nowej generacji z zewnątrz i w wewnątrz
Lexus już nas przyzwyczaił, że w swoich międzygeneracyjnych przygodach preferuje ewolucję nad rewolucją i rzeczywiście NX 2022 nowej generacji nie jest odstępstwem od tej reguły. Z przodu ciągle dzierży doskonale nam znaną „wrzecionową maskownicę”, ale teraz obok niej znalazły się znacznie bardziej spiczaste sekcje reflektorów ze światłami do jazdy dziennej w kształcie strzały. Z tyłu pozbyto się tradycyjnego emblematu marki L, w którego miejscu znajdują się teraz pogrubione litery „LEXUS” w towarzystwie obejmujących całą szerokość pojazdu świateł.
Czytaj też: Alpina XD3 i XD4 2022 ujawnione. Dla kogo crossovery na diesel?
Wewnątrz Lexus NX 2022 doczekał się tradycyjnej już w ostatnich latach technologicznej rewolucji, sięgając po 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 9,8-calowy lub 14-calowy (opcjonalny) wyświetlacz infotainment. Pod nim znalazły się fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją, czy poziomem głośności, a klienci będą mogli dopłacić więcej na 10-calowy wyświetlacz head-up. Podgrzewane przednie fotele są teraz standardem, te tylne są opcjonalne, a wykończenia obejmują kilka kolorów tapicerki oraz wersji wykończeń, podczas gdy kabinowy przepych uzupełnia panoramiczny dach księżycowy z otworami dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Silniki Lexusa NX 2022
W nowej generacji NX będzie oferował aż cztery układy napędowe z podstawowym 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym z czterema cylindrami o mocy 205 koni mechanicznych i 250 Nm. Ten będzie napędzał przednie lub wszystkie koła przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, co przekłada się na czas sprintu kolejno 8,2 i 8,6 sekundy.
Czytaj też: Nowy Volkswagen Multivan T7 2022 zadebiutował
Wyżej w hierarchii NX 350 jest już wyposażony w czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra, który osiąga moc 279 KM i 430 Nm. Wykorzystuje również 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i rozpędza się do prawie setki w 6,8 sekundy. Obok niego znajduje się też hybrydowy NX 350h z 2,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem i silnikiem elektrycznym na każdej osi. Łącznie ma do dyspozycji 242 KM i może rozpędzić się do 96,5 km/h w 7,2 sekundy.
Ofertę wieńczy nowa hybryda plug-in NX 450h+ o nieznanej specyfikacji, ale wykorzystująca ten sam 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik, co NX350h i elektryczny układ o wydajności odpowiadającej 2-litrowemu silnikowi. W tym wydaniu na pokładzie nie zabraknie ładowarki o mocy 3,3 kW, wymagającej ładowania przez 4,5 godziny, ale znajdzie się też ulepszona opcja 6,6 kW, skracająca ten czas do 2,5 godziny.
Czytaj też: Johann Abt Signature Edition to limitowane Audi RS6 Avant
Lexus NX 2022, to też F Sport i bezpieczeństwo
Wydania NX 350 i NX 450h+ otrzymają możliwość zwiększenia swojego charakteru za sprawą pakietu F Sport, ulepszającym elementy zewnętrzne i wewnętrzne. Z kolei po stronie bezpieczeństwa każdy model będzie miał do dyspozycji pakiet Lexus Safety System+ 3.0. Ten oferuje teraz awaryjne wspomaganie kierowania, wykrywanie pojazdów skręcających w lewo i wykrywanie pieszych z automatycznym hamowaniem. Z kolei system Pre-Collision może teraz wykryć nadjeżdżający pojazd i aktywować automatyczne hamowanie awaryjne. Ulepszony radarowy tempomat posiada funkcję zarządzania prędkością na zakrętach, która utrzymuje prędkość i dopasowanie do ruchu, a także bezpiecznie pokonuje zakręty.